۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۶۰۹۷۰۶
آیت الله جاودان:

همه ایام انسان مومن عید است

همه ایام انسان مومن عید است
آیت الله جاودان با بیان اینکه انسان مومن در مواجهه با مشکلات دچار نگرانی و اضطراب نمی شود، گفت: همه ایام انسان مومن عید است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله جاودان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در جلسه هفتگی درس اخلاق که در حسینیه مرحوم شیخ زاهد(ره) برگزار شد، گفت: عید واقعی برای اولیای الهی است.

وی افزود: زمانی که ملک الموت می آید تا انسان گناهکار را قبض روح کند با بدترین شکل جان او را می ستاند اما انسان های مومن حتی از روز مرگ خودشان مطلع هستند و در بهترین شکل با فرشته موت روبرو می شوند.

آیت الله جاودان بیان داشت: رمضان ماه نخوردن و نخوابیدن است، این تشنگی، گرسنگی و بی خوابی برای بزرگان عید است، انسان اگر تغییر کند آن روز برای او عید است.

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: انسان مومن ظاهرش در عالم دنیا است اما باطن او در عالم دیگری سیر می کند انسان معصیت کار نیز چنین است، شخصیت ظاهری انسان بیانگر شخصیت باطنی او است.

وی اظهار داشت: امام علی(ع) می فرمایند: خداوند در عمق جان انسان مومن با آنان سخن می گوید؛ در عمق جان انسان مومن جریانی جاری است که افزون بر حفظ ظاهر نجوایی نیز در باطن با خداوند دارند.

آیت الله جاودان عنوان کرد: انسان اگر درونش پاک شود به همان مقدار پاکی می تواند با خداوند نجوا کند و به حضرت حق نزدیک شود، انسان به هر میزان به خداوند نزدیک شود هنگام نماز دیگر امور بیرونی نظر او را جلب نمی کند.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: در ماه مبارک رمضان به هر میزان درون انسان پاک شود به همان مقدار عید بودن آن ایام را درک می کند؛ انسان اگر این پاکی را حفظ کند می تواند در همه ایام با ملائکه مصافحه داشته باشد.

وی ابراز کرد: انسان مومن در میان مردم زندگی می کند و به کار مشغول می شود اما در عالم دنیا ذکر الهی بر او غالب است، چنین شخصی در تجارت دنیا اهل سود و پیروزی است. انسان مومن از بلایای طبیعی، مشکلات و گرانی ها واهمه ندارد و از چیزی نمی ترسد که توجهش از خداوند غافل شود برای همین همه ایام انسان مومن عید است.

آیت الله جاودان بیان داشت: انسان ذاتا حریص است، زمانی که مقام و ثروتی به او می رسد می خواهد آن را به هر طریقی که شده حفظ کند و یا به دست بیاورد از این رو زمانی که خسارتی به آن وارد می شود غمگین می شود اما کسانی که اهل اقامه نماز هستند چنین خصلتی ندارند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 9
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات