۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۶
کد خبر: ۶۱۰۴۱۶
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی:

نشانه شیعه بودن راستگویی است

نشانه شیعه بودن راستگویی است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نشانه شیعه بودن راستگویی است، گفت: مسؤولانی که مدارک تقلبی دکتری ارائه می دهند کذاب هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی استاد حوزه علمیه، چهارشنبه در دانشگاه تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: قبل از اینکه انسان شروع به خود سازی کند توجه به شش اصل لازم است که سه اصل نخست در جلسات گذشته گفته شد.

وی با اشاره به اصل چهارم که همان صدق است، ابراز کرد: گاهی صدق به راستگویی تعبیر می شود گاه نیز به عمل و اعتقاد بر می گردد؛ دروغ در برابر راستی و صدق قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی ادامه داد: بنابراین زمانی که انسان چیزی بگوید که راست نباشد، دروغ است؛ قولی بدهد که به آن عمل نکند، دروغ است؛ یا اگر کسی بگوید من این عقیده را دارم اما در عمل خلاف آن عقیده از او سر بزند دروغ است.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: البته برخی کمال هر چیزی را صدق معنا می کنند در حالی که آن آثار صدق است.

وی با اشاره به اینکه بعضی از انسان ها صدیق هستند، اظهار داشت: انسان های صدیق در گفتار و عمل و عقیده بسیار دقت دارند؛ انسان در مراحل خودسازی باید صدیق باشد؛ اگر صدق جمعی در جامعه رواج پیدا کند بسیار عالی است اما متاسفانه در جامعه کمتر به صدیق بودن توجه می شود.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با اشاره به اینکه دروغ زمینه انجام بسیاری از گناهان و اعمال ناپسند است، گفت: اگر دروغ نباشد دیگر تقلبی صورت نمی گیرد؛ اگر انسان مانند برخی آقایان و مسؤولان محترمی که مدارک تقلبی دکتری ارائه می دهند، اهل دروغ نباشد اقدام به ارائه مدارک تقلبی نمی کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: دادن جنس تقلبی به جای جنس اصل دروغ است، اگر راستگویی در جامعه نهادینه شود ما دیگر شاهد تقلب و تخلف در انتخابات نخواهیم داشت و شاهد نماینده مجلس دروغگو، جاسوس و وابسته به غرب نخواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه انسان اگر اهل راستگویی باشد الهامات ذهنی او نیز صادق می شود، اظهار داشت: راستگویان در قیامت هم سطح و همنشین با شهدا، انبیای الهی و صالحان هستند. نشانه شیعه بودن راستگویی است، طبق صریح روایات؛ دروغگویان را به ما نسبت ندهید آنان از ما نیستند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
 
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات