۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۶۱۱۰۱۳
حجت الاسلام خاکی مطرح کرد؛

کم کاری و غفلت در ترویج موقوفات حوزوی

کم کاری و غفلت در ترویج موقوفات حوزوی
حجت الاسلام خاکی با اشاره به ضرورت استقلال مالی حوزه‌ها از کم کاری و غفلت در ترویج برای موقوفات حوزوی تأسف خورد.
حجت الاسلام حبیب الله خاکی، مدیر مدرسه علمیه آیت الله قاضی دزفول، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، خودکفایی مالی حوزه‌ها را بسیار ارزشمند دانست و گفت: استقلالی که امام راحل و رهبر انقلاب برای حوزه‌های علمیه قائل بوده و عدم اجازه به اینکه از بودجه‌های کلان دولتی بهره‌مند شوند یکی از اقدامات قابل توجهی است که از طریق توجه به موقوفات حوزه‌ها قابل جبران خواهد بود.

مدیر مدرسه آیت الله قاضی دزفول با اشاره به اینکه حوزه تاکنون با وجوهات و موقوفات مردمی اداره می‌شود، اظهار داشت: استقلال مالی حوزه عاملی در آزاد بودن از نزاع‌های سیاسی و دخالت‌های سیاسیون است و با چنین استقلالی عملا می‌تواند به کجروی‌های دولتمردان اعتراض کند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه حوزه‌ها در طی قرون گذشته به مقابله با بی عدالتی‌ها برخاسته است، ادامه داد: استقلال مالی حوزه قطعا آزادی فکری و اجتماعی روحانیت را به بار خواهد آورد.

حجت الاسلام خاکی با اشاره به کم کاری و مغفولیت روحانیت و حوزه‌های علمیه در مقوله موقوفات حوزه بیان داشت: چه بسا مشغولیت زیاد طلاب و حوزه‌های علمیه پیرامون تبیین اهداف انقلاب اسلامی و پاسخگویی به مشکلات وضع شده استکبار در ۴۰ سال اخیر پیش پای نظام اسلامی عامل چنین غفلتی باشد.

وی با بیان اینکه پیگیری موقوفات حوزه باید در دستور کار و در اسرع وقت صورت گیرد، عنوان داشت: با خیران پیرامون وقف برای حوزه صحبت و به آن‌ها بیان شود که موقوفات حوزه، صدقه جاریه‌ای است که خیر دنیا و آخرت را برای شان به بار خواهد آورد./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات