۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۶۱۱۳۲۴
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

مستضعفان وارثان زمین خواهند بود

مستضعفان وارثان زمین خواهند بود
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مستضعفان وارثان زمین خواهند بود، گفت: مستضعفان مومن باید خودشان را برای اداره و مدیریت کلان آماده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در لانه جاسوسی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید بر جوانگرایی دارند و می فرمایند: جوانان باید کار را در دست بگیرند.

وی با اشاره به اینکه پست و مقام را باید به کسانی داد که حب جاه و مقام ندارند، ادامه داد: کسی نمی تواند شب بخوابد و روز بلند شود و در وجود خود احساس مدیر کلی کند و بعد مدیریت موفق داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان بیان داشت: خداوند در قرآن کریم به مستضعفان وعده داده آنان را وارثان قدرت و ثروت زمین قرار دهد؛ برای اینکه مستضعفان بتوانند وارثان قدرت شوند باید آمادگی پیدا کنند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: روایت است یاران امام زمان(عج) زمین را آباد می کنند؛ این آباد کردن کار راحتی نیست و کار دشواری است بنابراین مومنان باید خود را به انجام کار سخت در عرصه مدیریتی و غیره عادت دهند.

وی ابراز کرد: این بد است که گفتگو‌های جوانان مومن در سطح کلان نباشد؛ امروز جوانان مومن با مشارکت یکدیگر می توانند در اقتصاد ورود کرده و آن را متحول کنند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان اظهار داشت: رانت خواری ها و اختلاس ها نتیجه آن است که انقلابیون و مومنان وارد امور اقتصادی کلان نشدند.

استاد حوزه علمیه در ادامه با بیان خاطره ای از حضرت آیت الله بهجت(ره) خاطرنشان کرد: ایشان می فرمودند: اگر ده میلیون نفر با هم جمع شوند و ماهی هزار تومان برای رفع مشکلات مردم کنار بگذارند بسیاری از مشکلات رفع می شود حال ما باید از خودمان به چه کسی شکایت ببریم! اگر امروز مردم براساس همین کلام اقدام کنند بسیاری از مشکلات مالی و معیشتی رفع می شود./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات