۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۶۱۱۵۹۸
عضو شورای عالی فضای مجازی:

رسانه ها و شبکه های اجتماعی نیاز به حمایت مردم و مسؤولان دارد + فیلم

رسانه ها و شبکه های اجتماعی نیاز به حمایت مردم و مسؤولان دارد + فیلم
تقی پور به حمایت از شبکه های اجتماعی بومی تاکید کرد و گفت: خاک سمی اینستاگرام، توئیتر و تلگرام جایگاه رشد اندیشه های پاک انقلاب اسلامی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رضا تقی پور عضو شورای عالی فضای مجازی، امروز در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت فضای مجازی که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، گفت: تمامی فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حوزه فضای مجازی بسیار راهگشا، آموزنده و چراغ راه بوده است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند: امروز اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است؛ ایشان هرگز چیزی را اغراق نمی کنند زمانی که معظم له فضای مجازی را با انقلاب اسلامی مقایسه می کنند بیانگر آن است که دشمن به این جبهه کوچ کرده و می طلبد حضور و فعالیت جوانان انقلابی ما در این خاکریز همانند دوران دفاع مقدس مشهود باشد.

تقی پور بیان داشت: کتابی است که اخیرا از وزارت دفاع به عنوان جنگ رسانه ای اجتماعی نوشته شده که در این کتاب درباره تک تک محورهای جنگ نرمی که دشمن طراحی کرده است و در جنگ نرم ما امروز پیاده می شود نوشته شده است.

عضو شورای عالی فضای مجازی حضور و فعالیت مردمی را در فضای مجازی بسیار لازم و ضروری دانست و ادامه داد: فضای مجازی فرصت های خوبی برای انقلاب اسلامی فراهم کرده است بر این اساس از این فرصت باید نهایت بهره و استفاده را برد، اگر ما از این فرصت استفاده نکنیم این فناوری بسیاری از فرصت ها را از ما خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه امروز ده ها شرکت بزرگ اول دنیا در همه حوزه ها از فضای مجازی بهره می برند و در آن فعال هستند، گفت: اگر جمهوری اسلامی ایران از این فرصت ها درست استفاده نکند به طور قطع این فناوری خنثی و ساکت نخواهد ماند.

تقی پور با تاکید بر اینکه فضای مجازی در عصر کنونی یک فرصت بسیار بزرگ به شمار می رود، ادامه داد: متاسفانه در این پنج سال ما نتوانستیم از این فرصت به نحو احسن بهره ببریم.

عضو شورای عالی فضای مجازی بر آماده سازی زیر ساخت های فضای مجازی بومی تاکید کرد و گفت: در این سالها افرادی آمدند و در عرصه فضای مجازی داخلی فعالیت کردند اما متاسفانه مورد بی لطفی قرار گرفتند البته این بی لطفی تنها از ناحیه مسؤولان نبود.

وی ادامه داد: استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی شعار ملت ایران است بنابراین با توجه به این شعار می طلبد جمهوری اسلامی ایران در عرصه فضای مجازی نیز استقلال داشته باشد.

تقی پور اضافه کرد: البته مقصود از استقلال داشتن قطع رابطه با جهان نیست بلکه مراد بذر پاشی و تولید محتوای سالم برای فضای مجازی بومی است تا اندیشه های ناب انقلاب اسلامی پرورش یابد و این امر نیازمند حمایت های مردمی و مسؤولان است.

عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: امروز نسل جوان ما استعدادهای فراوانی در عرضه فضای مجازی دارند که باید از آن نهایت استفاده را ببریم تا پیام رسان خون شهدا و آرمان ها انقلاب اسلامی باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز خاک سمی اینستاگرام، توئیتر و تلگرام جایگاه رشد اندیشه های پاک انقلاب اسلامی نیست بنابراین باید بستر برای جوانان انقلابی و بسیجی فراهم شود تا در این فضا فعالیت کنند و به مقابله با جنگ نرم دشمن بپردازند./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 6

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات