۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۶۱۱۶۸۵
در نشست خبری؛

جزئیات هفدهمین جشنواره بین المللی امام رضا اعلام شد

جزئیات هفدهمین جشنواره بین المللی امام رضا اعلام شد
مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) در نشست خبری به بیان جزئیات برگزاری هفدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمود رضا برازش مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) صبح امروز در نشست خبری که در محل این بنیاد برگزار شد، به بیان جزئیات برگزاری هفدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) پرداخت.

برازش اظهار کرد: بعد از برگزاری شانزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در سال گذشته، ارزیابی هایی توسط یک گروه تخصصی و کارشناسان مرتبط با حوزه های جشنواره برگزار شد که ضمن صحه گذاشتن بر روند توسعه کمی جشنواره در تمام استان ها، ما را به این نتیجه رساند که برخی از رشته های جشنواره باید به صورت دوسالانه برگزار شده، برخی ادغام و برخی نیز حذف شوند.

وی خاطرنشان کرد: هدف دیگر ما ساماندهی جشنواره ها از نظر اقتصادی است. برای نمونه جشنواره سال 97 نسبت به سال 96، حدود 30 درصد با کاهش هزینه ها همراه شد و امسال نیز علیرغم رشد تورم پیش بینی ما کاهش بیش از پیش هزینه ها است. به عنوان مثال در موضوع دعوت از میهمانان، ابتدا افرادی که ضرورت دارند دعوت می شوند و به هیچ وجه این افراد در هتل های پنج ستاره اسکان داده نخواهند شد.

برازش با اشاره به احساس مسؤولیت بنیاد متبوع خود نسبت به حمایت از ساکنان مناطق محروم، زلزله زدگان و سیل زدگان، تصریح کرد: در استان های گلستان، سیستان و بلوچستان، خوزستان و کردستان برنامه های فوق العاده ای را برگزار خواهیم کرد.

برازش افزود: اختتامیه جشنواره هفدهم همزمان با شب میلاد امام رضا(ع) در محل برج سپید مشهد مقدس برگزار خواهد شد که «تقدیر از برگزیدگان جشنواره»، «قدردانی از نهادهای همیار در برگزاری جشنواره»، «رونمایی از اثر جدید یکی از هنرمندان درباره امام رضا(ع)»، «تقدیر از خادم اکراینی بارگاه منور رضوی» جزو مهم ترین برنامه های این مراسم خواهد بود.

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) گفت: در مراسم اختتامیه میهمانانی از کشورهای غنا، اکراین، ترکیه، عراق، بنگلادش و هند حضور خواهند داشت و سفیران کشورهای تونس، اندونزی، پاکستان، عراق و افغانستان نیز آمادگی خود رابرای حضور در این مراسم اعلام کرده اند. همچنین تولیت های اعتاب مقدسه نیز در مراسم روز میلاد حضرت معصومه(س) در شهر قم شرکت خواهند کرد.

وی در خصوص هزینه های شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) اظهار کرد: مبلغ 8 میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده برای بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در سال گذشته بود که مبلغ 7 میلیارد تومان آن تخصیص و پرداخت شد که البته این بودجه در برابر بودجه برخی سازمان ها عدد ناچیزی است.

برازش در پایان خاطرنشان کرد: امید است در پی همکاری و تعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) با آستان قدس رضوی و شهرداری ها و سایر دستگاه های مربوطه بتوانیم موجب گسترش برنامه های دهه کرامت در سراسر کشور و به تبع آن ارتباط بیشتر ما با اهل بیت(ع) شود./861/پ202/ب1

ارسال نظرات