۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۶۱۱۸۵۷
از سوی دانشگاه مجازی المصطفی؛

نخستین آزمون بسندگی عربی برگزار می شود

نخستین آزمون بسندگی عربی برگزار می شود
نخستین آزمون بسندگی عربی دانشگاه مجازی المصطفی معادل تافل در زبان انگلیسی برگزار می شود.

محمدمهدی فتاحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برگزاری اولین دوره آزمون بسندگی عربی از سوی دانشگاه مجازی المصطفی خبرداد و گفت: این آزمون معادل تافل در زبان انگلیسی است و در برخی از رشته های مرتبط با زبان عربی، مانند علوم قرآن و حدیث، مدرسی معارف اسلامی، فلسفه و کلام، فقه و مبانی حقوق، زبان و ادبیات عربی همچنین زبان و ادبیات فارسی مورد پذیرش دانشگاه های کشور است.

مسؤول سنجش و پذیرش دانشگاه مجازی المصطفی ادامه داد: آزمون بسندگی عربی یازدهم مردادماه برگزار می شود و علاقه مندان به شرکت در این دوره می توانند تا روز برگزاری برای نام نویسی اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: پیش از برگزاری آزمون در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 9 و 10 مرداد دو جلسه کارگاه جهت آمادگی داوطلبان به صورت حضوری در قم و در تهران در صورت رسیدن به حد نصاب برگزار می شود؛ البته شرکت در دوره های آمادگی اختیاری است و صرفا برای آشنایی با آزمون برگزار می شود.

فتاحی با اشاره به مواد آزمون بسندگی عربی گفت: مواد آزمون ادبیات عرب و دستور، بلاغت، واژگان و ساختار عربی، متون اجتماعی و سیاسی و منابع پیشنهادی نیز مبادی العربیه جلد 4، جواهر البلاغه، العربیه بین یدیک جلد 1 و 2، لغتنا الجمیله جلد 1 تا جلد 6 و متون سیاسی و اجتماعی معاصر است.

گفتنی است، علاقه مندان به شرکت در آزمون بسندگی عربی می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه کنند./1324/ت302/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات