۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۶۱۲۳۲۰
سردار کوثری:

انگلیس و آمریکا از توقیف نفتکش ایرانی پشیمان خواهند شد

انگلیس و آمریکا از توقیف نفتکش ایرانی پشیمان خواهند شد
جانشین قرارگاه ثارالله توقیف نفتکش ایرانی را راهزنی دریایی دانست و گفت: اگر غربی ها این نفت کش را رفع توقیف نکنند، با اقدام پشیمان کننده ایران به رو می شوند.

سردار اسماعیل کوثری جانشین قرارگاه ثارالله سپاه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به توقیف نفتکش ایرانی توسط انگلیسی ها گفت: این رفتار آمریکایی ها و انگلیسی ها نوعی راهزنی بوده و به عنوان نقض آشکار قوانین بین المللی محسوب می شود.

وی ادامه داد: این کشتی بر روی آب های بین المللی در حال حرکت بوده است و اینکه انگلیسی ها بخواهند آن را توقیف کنند بر خلاف قوانین بین المللی است.

سردار کوثری خاطرنشان کرد: هنگامی که یک کشتی بدون نقض قوانین بین المللی بر روی آب در حال حرکت است هیچ کشوری نمی تواند به حرکت آن معترض شده و آن را توقیف کند.

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه با اشاره به اینکه آمریکایی ها و انگلیسی ها عواقب توقیف نفتکش ایرانی را به زودی خواهند دید، ابراز داشت: اگر غربی ها نفت کش ایرانی را به زودی رفع توقیف نکنند، ایران اقداماتی انجام خواهد داد که برای آنها پشیمان کننده خواهد بود.

وی تأکید کرد: اقدام انگلیس بر خلاف قوانین بین المللی بوده است و اگر اقدامی در جهت رفع توقیف نفتکش ایرانی از سوی آنها مشاهده نشود، قطعاً ضرر این اقدام خود را خواهند دید.

سردار کوثری همچنین با اشاره به ضرورت پیگیری حقوقی اقدام انگلیسی ها پیرامون توقیف نفتکش ایرانی از سوی مسؤولان دستگاه دیپلماسی یادآور شد: اگر انگلیسی ها هرچه زودتر نفتکش ایرانی را رفع توقیف نکنند، مسؤولان جمهوری اسلامی ایران وارد عمل خواهند شد و بدون شک این ماجرا را به ضرر آمریکا و انگلیس رقم خواهند زد./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات