۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۶۱۴۹۹۴

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
دورهمی شاعران جوان و پیشکسوت اسفراینی، برپایی نمایشگاه کتاب در گرمه و کسب نشان درجه یک هنری از سوی هنرمند شیروانی عناوین برخی از اخبار فرهنگی خراسان شمالی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسفراین، از برگزاری دورهمی شاعران جوان و پیشکسوت اسفراینی خبر داد.

به گفته رضا ارغیانی دورهمی شاعران پیش کسوت و جوان این شهرستان در روستای روئین و دورهمی خوشنویسان اسفراینی نقش آفرین و صاحب اثر در نمایشگاه مشق مهر در روستای اسدلی برگزار شد.

برپایی نمایشگاه کتاب در گرمه

بهشتی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرمه گفت: نمایشگاه کتاب با تخفیف 40 تا 50 درصد تا 27 مرداد همه روزه از ساعت 9 تا 24 دایر خواهد بود.

هنرمند شیروانی نشان درجه یک هنری را کسب کرد

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان گفت: «محمدحسین مداح نیا» هنرمند شیروانی موفق به دریافت گواهی درجه یک هنری در رشته پرده خوانی شد.

زهره بابایی اظهار داشت: این هنرمند پیشکسوت با بیش از ٥٠ سال تجربه در حوزه پرده خوانی موفق به دریافت گواهینامه درجه یک هنری (معادل دکترا) از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان با بیان اینکه نامبرده دومین درجه هنری را در شیروان کسب کرد، گفت: شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از ارزیابی اسناد، مدارک و سوابق هنری و فرهنگی افراد، اعطای درجه هنری و سطح آن را مشخص می‌کند.

بابایی افزود: درجه هنری هنرمندان از یک تا پنج تعیین می‌شود، به این ترتیب که گواهی‌نامه درجه یک معادل مدرک دکتری، درجه دو معادل مدرک فوق لیسانس‌، درجه سه معادل مدرک کارشناسی، درجه چهار معادل مدرک فوق دیپلم و درجه ۵ معادل مدرک دیپلم است.

به گفته رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان، اولین درجه هنری این شهرستان را «خان محمد آدینه پور» در رشته موسیقی کسب کرده است.

دبیر شیروانی رتبه نخست جشنواره الگوهای برتر تدریس را کسب کرد

مدیر آموزش و پرورش شیروان از کسب رتبه نخست کشوری جشنواره الگوهای برتر تدریس توسط دبیر این شهرستان خبر داد.

علی ابراهیمیان اظهار داشت: رقیه وظیفه شناس در پانزدهمین جشنواره الگوهای تدریس برتر در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ در بخش ارائه مقاله علمی مرتبط با تدریس تحت عنوان رابطه دانش مدیریت کلاس درس با راهبری آموزشی معلمان رتبه اول کشوری را کسب کرد.

وی افزود: شیوه تدریس خوب دبیران تضمین کننده یادگیری دانش آموزان است و استفاده از شیوه های نوین در شکوفایی استعداد ها و تقویت مهارت ها و قابلیت ها نقش بسزایی دارد./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات