۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۶۱۷۳۴۸
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

عزت و عظمت ملت ایران در سایه ولایت حفظ شده است

عزت و عظمت ملت ایران در سایه ولایت حفظ شده است
حجت الاسلام لائینی با بیان این که عزت و عظمت ملت ایران در سایه ولایت حفظ شده است، گفت: رمز بقا و ماندگاری این نظام دینی نیز تقویت جایگاه رفیع ولایت است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران دوشنبه شب در جشن ویژه دهه غدیر در نکا، غدیر را بزرگترین عید الهی معرفی کرد و گفت: خداوند متعال با دستور به پیامبر گرامی اسلام جهت معرفی جانشین خود دین اسلام را تکمیل کردند.
 
وی با بیان این که به دلیل اهمیت و جایگاه جایگاه آیات و روایات بسیار زیادی نقل شده است، افزود:، اما متأسفانه نسبت به چنین مسأله مهمی اهتمام صورت نگرفت و جریان غدیر در طول تاریخ مظلوم ماند.
 
حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که امت پیامبر پس از رحلت ایشان به آن عهد و پیمان خود وفا می‌کردند امروز وضع امت اسلامی این گونه نبود، خاطرنشان کرد: مشکلات امروز دنیای اسلامی ناشی از فاصله گرفتن مسلمانان از ولایت و فرهنگ غدیر است.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی و آینده نگری امام خمینی (ره)، مسأله ولایت در جامعه اسلامی مورد توجه جدی قرار گرفت و احیاء شد، بیان داشت: امروز ایران اسلامی در سایه ولایت به یک قدرت برتر منطقه‌ای و جهانی تبدیل شده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، اقتدار ناشی از ولایت موجب هراس دشمن از نظام اسلامی شده است، گفت: اگر ولایت نبود دشمنان و معاندان انقلاب، همانند گذشته با ملت ایران رفتار می‌کردند.
 
حجت الاسلام لائینی با بیان این که عزت و عظمت ملت ایران در سایه ولایت حفظ شده است، ادامه داد: رمز بقا و ماندگاری این نظام دینی نیز تقویت جایگاه رفیع ولایت است.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مفاهیم ناب غدیر باید بیش از پیش در جامعه ترویج شود، بیان داشت: دوری از ولایت و مفاهیم ارزشمند و ناب غدیر موجب انحراف و سقوط است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که غدیر به جامعه اسلامی هویت بخشیده است، خاطرنشان کرد: باید ظرفیت‌های تبلیغی جامعه اسلامی در جهت رشد و گسترش فرهنگ غدیر به کار گرفته شود./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات