۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۶۱۸۶۰۳
امام جمعه موقت تهران:

وابستگی به دشمنان نتیجه دنیا پرستی است

وابستگی به دشمنان نتیجه دنیا پرستی است
آیت الله صدیقی وابستگی به دشمنان را نتیجه دنیا پرستی دانست و گفت: اهل بیت(ع) صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، شب گذشته همزمان با نخستین شب از ماه عزای سید و سالار شهیدان اباعبدالله حسین(ع) در هیات صاحب الزمان(عج) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند بشر را بدون مشورت با او خلق کرد.

وی با بیان اینکه دشمنان با ایجاد موانع و مشکلات برسر راه انقلاب می خواهند آن را نابود کنند، ادامه داد: اهل بیت(ع) صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستند و با لطف و عنایت آن بزرگان است که این موانع رفع می شود.

آیت الله صدیقی با اشاره به دعای یستشیر، ابراز کرد: در این دعا می خوانیم که خداوند در هیچ امری با کسی مشورت نمی کند زیرا اراده حضرت حق بر همه امور محیط است؛ خداوند خطاب به پیامبراکرم(ص) می فرماید: به مردم بگو خداوند مالک عالم ملک است اگر دیدید فرعون و ترامپی آمد تصور نکنید این ظالمان صاحبان ملک هستند بلکه عالم دنیا برای آنان دامی است تا عذاب شوند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: حضرت زینب(س) در مجلس شام خطاب به یزید ملعون فرمودند خداوند به ظالمان مهلتی می دهد تا پیمانه ظلم آنان کامل شده و مستحق عذاب الهی شوند؛ گاهی یک انسان با رییس جمهور شدنش منشأ فساد و تباهی می شود و عذاب خداوند را به جان می‌پذیرد.

وی افزود: خداوند می فرماید: اگر می خواهید راحت جان دهید دل به دنیا نبندید؛ تعلقات دنیوی باعث تلخی جان دادن است؛ مرگ برای مومن بسیار شیرین است و چیزی شیرین تر از مرگ برای مومن وجود ندارد.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه عزت و ذلت به دست خداوند است، بیان کرد: قدرت و ثروت هرگز انسان را عزیز نمی کند بنابراین شلوغ بودن اطراف دلیلی بر عزیز بودن نیست چون عزت را تنها خداوند به انسان می دهد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه خداوند قدرت مطلق است و هرگز درمانده نمی شود، اظهار داشت: ایران دست خالی بدون اینکه موشکی و تسلیحاتی داشته باشد 8 سال با تمام دنیا جنگید و به یاری خداوند پیروز شد امروز هم دشمن می خواهد ما دست از دین خودمان برداریم و به آنان وابسته باشیم و کسانی این وابستگی را می پذیرند که امداد الهی را باور نداشته باشند.

وی افزود: چون حیات و ممات به دست خداوند است پس هیچ انسانی نباید از ظلم دیگران بترسد و از امر به معروف و نهی از منکر غفلت کند؛ گناه و معصیت عامل تلخی و سختی جان کندن و زندگی دنیوی می شود./813/پ202/ب1

گزیده‎ای از خبر را می‎توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات