۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۶۱۸۷۱۹
نماینده ولی فقیه در لرستان:

عزاداری محرم، مجالس آگاهی بخشی و بصیرت افزایی باشد

عزاداری محرم، مجالس آگاهی بخشی و بصیرت افزایی باشد
نماینده ولی فقیه در لرستان به رسالت مبلغان و روحانیت در برگزاری مراسم عزاداری محرم اشاره کرد و گفت: آگاهی بخشی و بصیرت افزایی در این مجالس فراموش نشود.

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به اینکه اهمیت عاشورا به ماندگاری آن در تاریخ است، بیان داشت: نهضت امام حسین(ع) الگوی کاملی از آزادی خواهی، ظلم ستیزی و نفی استکبار است.

وی بر ضرورت ترویج و تبیین شعار و اهداف قیام امام حسین(ع) در جامعه پرداخت و افزود: شعار امام حسین(ع) عزت خواهی، نفی ذلت و خواری و مقاومت در برابر ظلم و ستم است.

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه «هیهات منا الذله» را شعار اساسی قیام امام حسین(ع) خواند و گفت: باید فرهنگ پیروی از مکتب حسینی در جامعه تبیین شود، پیروی از مکتب امام حسین(ع) موجب سعادت بشری است.

وی با اشاره به فعالیت مبلغان در ماه محرم اظهار داشت: مبلغان در این ایام رسالت خطیری در تبیین نهضت عاشورا و اهداف قیام امام حسین(ع) دارند و باید نسل جوان را با ارزش های دینی آشنا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی بر ضرورت تبیین معارف اهل بیت(ع) از سوی مبلغان تأکید و خاطرنشان کرد: مجالس عزاداری، مجالس آگاهی بخشی و بصیرت افزایی باشد.

وی با اشاره به فعالیت هیأت های مذهبی و حضور روحانیت در این هیأت ها اظهار داشت: در هیأت های مذهبی برنامه ریزی لازم برای سخنرانی روحانیت و تبیین دین، نظام و انقلاب و بیان سخنان رهبری به ویژه تبیین بیانیه گام دوم انقلاب صورت گیرد.

امام جمعه خرم آباد با تأکید بر اینکه منبرهای محرم امیدآفرین باشد، عنوان کرد: مطالبی که در منبرها گفته می شود باید با شناخت باشد که تأثیرگذاری آن بیشتر است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی تصریح کرد: روحانیت باید با استفاده از فرصت های تبلیغی به بیان دستاوردهای انقلاب و نقشه دشمن برای کمرنگ کردن ارزش ها بپردازد و در سایه روشنگری توطئه های دشمن را خنثی ساخت./9451/ت210/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات