۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۶۲۰۹۰۴
با حضور قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه؛

آیین آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه استان سمنان برگزار شد

آیین آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه استان سمنان برگزار شد
مراسم افتتاحیه رسمی سال تحصیلی جدید حوزه علمیه استان سمنان با حضور قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه، جمعی از علما، اساتید و طلاب مدارس علمیه این استان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی عضو شورای عالی حوزه‌ علمیه استان سمنان در مراسم افتتاحیه حوزه علمیه سمنان که به میزبانی مدرسه علمیه صادقیه شهر سمنان برگزار شد، اظهارداشت: بی تردید علمی مفید حال جوامع انسانی و اسلامی است که زیربنایش تقوا باشد.

استاد برجسته اخلاق حوزه علمیه با تأکید بر اینکه اگر علم به تنهایی برای سعادت بشر کفایت می‌کرد امروز کشور‌های سردمدار علم و صنعت پیشگام قتل و کشتار در جهان نبودند، افزود: رواج منکرات و ضدارزش‌ها در معادن علوم روز دنیا ثابت می‌کند که رشد علمی بدون معنویت، اخلاق و تقوا بکار سعادت دنیوی و اخروی بشر نمی‌آید.

مسؤول حوزه علمیه شهرستان دامغان با بیان اینکه علم بدون خداجویی نه تنها نور نیست بلکه ظلمت است، تصریح کرد: تقوا باید زیربنای تحصیل طلاب علوم دینی و البته دیگر مراکز علمی جامعه اسلامی باشد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه استان سمنان با اشاره به درک مشکلات و کاستی‌های مالی و امکاناتی مدارس علمیه و طلاب، از سوی مسؤولان و تأکید بر ضرورت تلاش بیش از پیش بر احیای موقوفات حوزوی در راستای کاهش این مشکلات، اظهار داشت: علمای بزرگ پیشین با کمترین امکانات و تکیه بر تقوا و اخلاق حوزه‌های علمیه را به عنوان منبع برکات فراوان برای اسلام و تشیع حفظ نمودند و اعتلا بخشیدند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد رستمیان مدیر حوزه علمیه استان سمنان نیز در این مراسم با اشاره به تحصیل قریب به یک هزار طلبه در ۱۳ مدرسه علمیه این استان و سه مرکز تخصصی حوزوی در سال جدید تحصیلی حوزه‌های علمیه، گفت: با تأیید کرسی رسمی درس خارج حوزه علمیه شاهرود از سوی مدیریت حوزه‌های علمیه کشور تعداد کرسی‌های رسمی درس خارج استان سمنان در دامغان، سمنان و شاهرود به عدد چهار رسید./۹۷۷/پ202/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات