۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۶۲۲۲۴۴
حجت الاسلام خوبانی:

غفلت از مسائل اعتقادی و اخلاقی، آسیب جدی برای آینده طلبه است

غفلت از مسائل اعتقادی و اخلاقی، آسیب جدی برای آینده طلبه است
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر گفت: فاصله گرفتن یک طلبه از امور اعتقادی و اخلاقی، آسیب و آفت بسیار بزرگی است که نباید مورد غفلت قرار گیرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام مهدی خوبانی، مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر امروز در نشست اخلاقی با طلاب این مدرسه علمیه، اخلاق و تربیت را جزء ارکان اصلی فعالیت‌های حوزه در طول تاریخ معرفی کرد و گفت: حوزه بدون توجه به مباحث اخلاقی و تربیتی به اهداف تعیین شده خود دست پیدا نخواهد کرد.

وی با بیان این که امروز حوزه بیش از هر زمان دیگری نیازمند توجه به تهذیب و معنویت است، افزود: طلابی که نسبت به مسائل تهذیبی توجه بیشتری دارند موفق‌تر از سایر افراد حوزه خواهند بود.

حجت الاسلام خوبانی با تأکید براین که نماز شب، قرائت قرآن و ادعیه نباید از طلبه ترک شود، خاطرنشان کرد: کسی که طالب علم دین است باید در همه لحظات عمر خود نسبت به این امور مهم دغدغه داشته باشند.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با بیان این که طلبه باید در خلق و خوی الگوی جامعه باشد، بیان داشت:
فردی که لباس منتسب به پیامبر بر تن دارد و مردم او را سرباز حضرت ولیعصر (عج) و شاگرد مکتب امام صادق (ع) می‌دانند باید در همه امور الگوی جامعه باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که طلبه نباید لحظه‌ای از دعا و نیایش به درگاه خداوند متعال فاصله بگیرد، خاطرنشان کرد: فاصله گرفتن یک طلبه از امور اعتقادی و اخلاقی، آسیب و آفت بسیار بزرگی است که نباید مورد غفلت قرار گیرد.

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که عالمان بزرگ دینی همواره نسبت به مسائل اخلاقی و تربیتی در حوزه دغدغه داشتند، افزود: امروز نیز یکی از مهم‌ترین مطالبات و دغدغه‌های این بزرگان مسائل اخلاقی و تربیتی در حوزه است.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با اشاره به این که امروز یک طلبه باید با رفتار، اخلاق و اعمال خود مباحث و احکام دینی را به مردم انتقال دهد، خاطرنشان کرد: جامعه از گوش دادن خسته شده و بیشتر دوست دارد ببیند به همین دلیل طلاب و حوزویان باید با رفتار و اعمال خود، دین را به آن‌ها معرفی کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مهذب و اخلاقی بودن مهم‌ترین مسأله‌ای است که امروز مخاطب ما به آن توجه می‌کند، بیان داشت: طلبه‌ای که از لحاظ علمی در سطح عالی باشد، اما از لحاظ رفتاری و اخلاقی ضعف‌هایی در او دیده شود در برقراری ارتباط با مردم به طور حتم با مشکلاتی مواجه خواهد شد./۹۵۰/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات