۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۱
کد خبر: ۶۲۵۱۳۱

پیام تسلیت لاریجانی در پی درگذشت آیت الله مرتضی عاملی

پیام تسلیت لاریجانی در پی درگذشت آیت الله مرتضی عاملی
رییس مجلس در پیامی در گذشت آیت الله سید جعفر مرتضی عاملی را تسلیت گفت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، علی لاریجانی رییس مجلس در پیامی در گذشت آیت الله سید جعفر مرتضی عاملی را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت علامه بزرگ و مورخ کم نظیر، مرحوم آیت الله سیدجعفر مرتضی عاملی رحمت الله علیه موجب تاسف و تالم گردید.  تلاش ستودنی ایشان در تدریس، تحقیق و تاریخ نگاری اسلامی ،  دفاع از حریم معارف قرآنی و تشیع و  کوشش مستمر در  تبیین سیره اهل بیت(ع)  دارای آثار و برکات ماندگار است.

ضایعه فقدان این  عالم و محقق دینی، مقارن با سالروز رحلت نبی اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) را به به محضر حضرت ولی عصر(عج) ، حوزه های علمیه، روحانیت معزز، شاگردان، ارادتمندان و خانواده مکرم ایشان و مردم شریف لبنان  تسلیت عرض می کنم و از خداوند رحیم،  علوّ درجات،  رحمت و مغفرت و حشر با اولیای الهی را برای آن مرحوم مسئلت می نمایم.

علی لاریجانی

رییس مجلس شورای اسلامی/998/

میثم صدیقیان
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ذکر علی عباده
Iran, Islamic Republic of
۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
سید جعفر مرتضی عاملی مجموعه کتاب‌های سید جعفر مرتضی (زاده ۱۳۶۴ق) از عالمان شیعه اهل لبنان است. تخصص وی در تاریخ اسلام و تشیع و سیره‌نگاری اهل بیت بوده و آثار او در موضوعات تاریخ و اعتقادات شیعه قلم زده شده است. نسخه دیجیتال تألیفات او با عنوان مجموعه آثار سید جعفر مرتضی در تاریخ ۹ دی ۱۳۹۲ش در مرکز تحقیقات کامپیوتری نور عرضه شده است.[۱] مهم‌ترین اثر جعفر مرتضی مجموعه ۳۵ جلدی الصحیح من سیرة النبی الاعظم با موضوع سیره پیامبر اکرم(ص) و تاریخ اسلام است.
2
0