۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۶۲۵۵۶۱
حجت الاسلام حیدری خبر داد؛

ثبت ۷۲۴ وقف از سوی علما و روحانیان در مازندران

ثبت ۷۲۴ وقف از سوی علما و روحانیان در مازندران
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به نقش محوری علما و روحانیان در ترویج فرهنگ وقف در جامعه اسلامی، گفت: ۷۲۴ واقف استان مازندران روحانیان و عالمان دینی هستند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری در ساری، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در همایش بزرگداشت عالمان واقف استان در ساری، با اشاره به نقش محوری علما و روحانیان در ترویج فرهنگ وقف در جامعه اسلامی گفت: ۷۲۴ واقف استان مازندران روحانیان و عالمان دینی هستند.
 
وی با بیان این که علما همواره در نشر و گسترش فرهنگ وقف در جامعه پیشگام بودند، افزود: علما هم در نشر فرهنگ وقف و هم عمل به وقف گام‌های موثری برداشتند.
 
حجت الاسلام حیدری با بیان این که بیشترین موقوفات استان از سوی عالمان دینی وقف شده است، بیان داشت: علما در طول تاریخ همواره در نشر گسترش معارف دینی پرچم دار بودند.
 
وی از مازندران به عنوان استانی با ریشه حوزوی یاد کرد و گفت: طبرستان در طول تاریخ مهد عالمان و بزرگان دینی بوده و امروز حوزه‌های علمیه این استان همچون نگینی در کشور می‌درخشد.
 
حجت الاسلام حیدری با بیان این که کلام روحانیت به دلیل ارتباط نزدیک با مردم بسیار اثرگذار خواهد بود، ادامه داد: تبیین اهمیت و جایگاه وقف از سوی علما و روحانیان در منابر و خطابه‌ها آثار و برکات ارزشمندی را در جامعه با خود به همراه خواهد داشت.
 
وی با بیان این که وقف در طول تاریخ یکی از مهم‌ترین پشتوانه‌های حوزه علمیه بوده است، ادامه داد: در حال حاضر احیای موقوفات مربوط به حوزه‌های علمیه می‌تواند راهکار مناسبی برای رفع مشکلات پیش روی حوزه‌ها باشد.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که هر چه در عرصه‌های دینی و فرهنگی سرمایه گذاری کنیم باز هم کم است، خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت‌های موجود در جهت تقویت باور‌های دینی و اعتقادی مردم به منظور مقابله با هجمه‌های دشمن بهره گیریم.
 
وی با بیان این که مازندران از نظر تعداد موقوفات و بقاع متبرکه جزء استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود، گفت: ترویج و گسترش فرهنگ وقف با تلاش‌های تبلیغی روحانیت محقق خواهد شد./۹۵۰/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات