۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۶۲۵۷۳۷
امام جمعه اهواز:

تربیت پزشک و رشد در حوزه فناوری از برکات نظام اسلامی است

تربیت پزشک و رشد در حوزه فناوری از برکات نظام اسلامی است
نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: تربیت پزشک و رشد در حوزه علم و فناوری از برکات و رویش‌های نظام اسلامی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، امشب در دیدار مدیر درمان و کارکنان این سازمان در استان خوزستان با بیان اینکه در اوائل انقلاب اسلامی از  ۱۴ هزار پزشک موجود کشور عمدتا پاکستانی، هندی و از این قبیل کشور‌ها بودند، خاطرنشان کرد: بیماران برای درمان برخی از بیماری‌ها که بسیار سخت هم نبود باید به خارج از کشور مراجعه می‌کردند، اما پس از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی براساس آخرین آمار دریافتی حداقل ۱۴۰ هزار پزشک فعالیت دارند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه تربیت پزشک و رشد در حوزه علم و فناوری از برکات و رویش‌های نظام اسلامی است، اظهار داشت: ایران اسلامی در منطقه حرف اول و در فرا منطقه از جایگاه بالا برخوردار است، بسیاری از پزشکان فعال در داخل از جوانان ایران اسلامی هستند.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه زحمات نخبگان کشوری به مراحل رشد و تعالی رسیده است، ادامه داد: برای بسیاری از بیماری‌های لاعلاج چاره‌ای اندیشیده شود، نباید به این بهانه که اروپایی ها به مرحله رشد در علاج چنین بیماری‌هایی نرسیدند ما هم نخواهیم رسید. اما الحمدالله در ایران اسلامی حرف برای گفتن بسیار است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد با بیان اینکه ابوعلی سینا هرگاه در مباحث علمی با ابهامی روبرو می‌شد دو رکعت نماز می‌خواند، خاطرنشان کرد: هر گرهی با توسل به خداوند متعال و زحمات فعالان علم و دانش حل می‌شود و قطعا باری تعالی بن‌بستی روبروی انسان قرار نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه خداوند متعال داروی همه بیماری‌ها را در کره زمین قرار داده است، گفت: در زمینه تزریقات و سونوگرافی گلایه مندی‌هایی وجود دارد، تزریقات و سونوگرافی توسط همجنس صورت بگیرد که این امر دغدغه مؤمنان و متدیان است./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات