۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۶۲۶۰۱۱
حجت الاسلام اسکندری:

واقفان در موقوفات جدید به مسأله وقف علم و فناوری توجه کنند

واقفان در موقوفات جدید به مسأله وقف علم و فناوری توجه کنند
مدیرکل اوقاف وامور خیریه قم با بیان اینکه بر اساس منویات رهبری بهترین نگاه به موقوفات نگاه تمدن سازی است، گفت: واقفان در موقوفات جدید به مسأله وقف علم و فناوری توجه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباس اسکندری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در همایش یاوران وقف استان قم که در سالن همایش های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، ضمن گرامیداشت یوم الله 13 آبان و روز مبارزه با استکبار جهانی گفت: مردم عزیز ما در پهنه ایران اسلامی به وظیفه انقلابی خود عمل کرده و خروش مرگ بر آمریکا را سر دادند.

وی همچنین با تبریک ایام مبارک ربیع الاول و آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) ادامه داد: وقف یک جریان جاودانه و نیک اندیشانه برای پیشبرد اهداف اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام اسکندری با اشاره به استقبال کم نظیر مردم از مقوله وقف و امور خیریه بیان کرد: استقبال مردم از مسأله وقف وظیفه ما را به مراتب سنگین تر می کند و امیدواریم بتوانیم به رسالات خود در این زمینه به خوبی عمل کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه حوزه های علمیه و روحانیت در بخش های فرهنگی بقاع متبرکه همکاری بسیار خوبی را با سازمان اوقاف و امور خیریه اعمال می کنند، ابراز کرد: روحانیت حضور بسیار پررنگی در مسائل فرهنگی و اجتماعی بقاع متبرکه دارند.

وی با اشاره به اینکه نگاه به وقف و موقوفات گاهی مسائل اقتصادی، مناسکی، اجتماعی و حل مشکلات اجتماعی است، گفت: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب درمی یابیم بهترین نگاه به وقف و موقوفات نگاه «تمدنی و تمدن سازی» است.

حجت الاسلام اسکندری با بیان اینکه ما باید مسیر وقف را در راستای تمدن سازی قرار دهیم، یادآور شد: ما باید موقوفات جدید را در مسیر علم، فناوری، دانش و تولید علم قرار دهیم و به تقویت مراکز علمی، حوزه های علمیه و شرکت های دانش بنیان توجه داشته باشیم.

وی در پایان تأکید کرد: با توجه به احساس نیازی که از سوی مراکز علمی وجود دارد امیدواریم خیران و واقفان در وقف های جدید خود توجه جدی به مسأله نیازهای علم و فناوری داشته باشند./841/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
احسنتم
0
0