۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۶۳۰۸۴۲
حجت الاسلام خوبانی:

غوغا سالاری علیه بودجه حوزه با هدف تخریب نهاد‌های انقلابی صورت می‌گیرد

غوغا سالاری علیه بودجه حوزه با هدف تخریب نهاد‌های انقلابی صورت می‌گیرد
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر گفت: غوغا سالاری در مسأله اعتبارات ناچیز نهاد‌های حوزوی و فرهنگی هدایت شده و با هدف تخریب و تضعیف نهاد‌های انقلابی صورت می‌گیرد.
حجت الاسلام مهدی خوبانی، مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، به تلاش جریانی در کشور با هدف تخریب حوزه‌های علمیه در مسأله بودجه اشاره کرد و گفت: کشاندن چنین مسائلی به متن جامعه و شبهه پراکنی در ذهن مردم، با هدف فرار از مسؤولیت مشکلات و ضعف‌های سایر بخش‌های کشور صورت می‌گیرد.
 
وی با بیان این که عده‌ای در کشور می‌کوشند افکار عمومی را از توجه به بی تدبیری‌ها و سوء مدیریت‌ها منحرف کنند، افزود: به همین دلیل با طرح مسائل غیر ضروری در جامعه و فرافکنی در خصوص بودجه‌های نهاد‌های حوزوی و فرهنگی تلاش می‌کنند ذهن‌ها به سمت دیگری هدایت کنند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که غوغا سالاری در مسأله اعتبارات ناچیز نهاد‌های حوزوی و فرهنگی هدایت شده و با هدف تخریب و تضعیف نهاد‌های انقلابی صورت می‌گیرد، بیان داشت: این در حالی است که میزان اعتبارات نهاد‌های حوزوی و فرهنگی در مقایسه با سایر بخش‌های غیر ضرور کشور بسیار ناچیز است.
 
حجت الاسلام خوبانی با بیان این که خوشبختانه به لطف مسؤولان بسیاری از مؤسسات مهم و اثرگذار فرهنگی و دینی کشور یا تعطیل شده اند یا در آستانه تعطیلی هستند، خاطرنشان کرد: متأسفانه مسؤولان فعلی هیچ نگاه مثبتی به نهاد‌های اثرگذار دینی و فرهنگی که در راستای تقویت انقلاب و ارزش‌های نظام اسلامی حرکت می‌کنند، ندارند.
 
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با اشاره به این بر اساس تأکید مراجع دینی و علما دولت‌ها هیچ نقشی در پرداخت شهریه طلاب حوزه‌های علمیه ندارند، افزود: شهریه این قشر اثرگذار و ساده زیست جامعه از محل خمس و وجوهات شرعی تأمین می‌شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که کمک‌های ناچیز دولتی به حوزه‌های علمیه تنها صرف تجهیزات و زیرساخت‌ها می‌شود، خاطرنشان کرد: این کمک‌ها نیز در طول این سال‌ها همواره روند کاهشی داشته، اما متأسفانه علیرغم کاهش شدید این اعتبارات، هر ساله شاهد ایجاد یک خط تخریبی علیه حوزه‌های علمیه و نهاد‌های حوزوی به بهانه شفاف سازی در بودجه سالانه هستیم.
 
حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که طلاب و روحانیان جزء ضعیف‌ترین و ساده زیست ترین اقشار جامعه از لحاظ اقتصادی به شمار می‌روند، افزود: اما متأسفانه برخی جریان‌ها با همراهی دشمن یک خط تخریبی را علیه این قشر اثرگذار جامعه ایجاد کرده اند.
 
وی با بیان این که میزان حمایتی که دولت از سایر مراکز علمی و آموزشی کشور انجام می‌دهد به هیچ عنوان قابل مقایسه با نهاد‌های حوزوی و فرهنگی نیست، خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه نیز به عنوان یک نهاد علمی و آموزشی کشور نیازمند حمایت از سوی حکومت هستند و نباید با فرافکنی و غوغاسالاری شاهد بی توجهی به این مراکز مهم و اثرگذار جامعه دینی باشیم.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه برخی مسؤولان در تضعیف نهاد‌های اثرگذار انقلابی با دشمن همراهی می‌کنند، بیان داشت: تضعیف حوزه به عنوان یک نهاد علمی انقلابی خواست و هدف اصلی دشمن است که متأسفانه برخی‌ها در داخل با بی توجهی به آن با دشمن همراه می‌شوند./950/ت303/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات