۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۶۳۱۰۲۹
آیت الله سبحانی:

وعظ و نصیحت بدون اصلاح درونی فایده‌ای ندارد

وعظ و نصیحت بدون اصلاح درونی فایده‌ای ندارد
حضرت آیت الله سبحانی گفت: اگر از نفس لوامه کمک گرفتیم منبری و واعظ هم مفید است اما اگر از درون خود را اصلاح نکردیم اصلاحات خارجی فایده ای نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از امیرمؤمنان علی(ع) بر لزوم تهذیب نفس و اهتمام انسان برای پاک کردن نفس تأکید کرد.

وی افزود: حضرت می فرمایند اگر انسان گلیم خود را از آب بیرون نیاورد و به خودش کمک نکند و از درون واعظ و نکوهشگر نداشته باشد نصایح دیگران نیز انسان را نجات نمی دهند و نجات بخش نخواهد بود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: اگر نفس لوامه ما را هدایت کرد و از آن کمک گرفتیم منبری و واعظ هم مفید است اما اگر از درون خود را اصلاح نکردیم اصلاحات خارجی فایده ای نخواهد داشت.

وی ادامه داد: اگر بخواهند بیماری را نجات بدهند باید درونش را پاک کنند تا داروهای خارجی هم کمک کند و الا صرف اصلاح گر خارجی فایده ای نخواهد داشت.

حضرت آیت الله سبحانی اظهار داشت: نفس لوامه اگر انسان را کمک و به ساحل نجات نزدیک کرد سخنان واعظ انسان را کمک می کند اما اگر درون انسان آلوده باشد وعاظ خارجی بر انسان اثری نخواهد داشت از این رو تا تکان درونی نخوریم تکان های خارجی فایده ای نخواهد داشت.

محمد قمین
ارسال نظرات