۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۶۳۱۴۱۸
مدیر مدرسه علمیه امام علی ساری:

عده ای ناکارآمدی خود در سایر عرصه‌ها را در تخریب حوزه‌ علمیه دنبال می‌کنند

عده ای ناکارآمدی خود در سایر عرصه‌ها را در تخریب حوزه‌ علمیه دنبال می‌کنند
حجت الاسلام ماشین چیان با اشاره به غوغاسالاری عده ای نسبت به بودجه حوزه های علمیه، گفت: این عده ناکارآمدی خود در سایر عرصه‌ها را در تخریب حوزه‌های علمیه دنبال می‌کنند.
حجت الاسلام ماشین چیان، مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به این که متأسفانه در سال‌های اخیر شاهد بی توجهی به بخش‌های فرهنگی کشور بوده ایم، گفت: این در حالی است که توجه به بعد فرهنگ کشور باید جزء اولویت‌های مسؤولان قرار گیرد.
 
وی با بیان این که نخستین جرقه‌های انقلاب اسلامی از حوزه‌های علمیه زده شد، افزود: نهضت عظیم انقلاب به پرچم داری علما و روحانیان و با همراهی ملت ایران آغاز و به پیروزی رسید.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این حوزه نقش محوری و راهبردی در آغاز و پیروزی نهضت انقلاب داشته است، بیان داشت: اما متأسفانه سطح حمایت از حوزه‌های علمیه در سال‌های اخیر به حداقل‌ها رسیده است.
 
حجت الاسلام ماشین چیان با بیان این که حمایت و تقویت از حوزه‌های علمیه را وظیفه دولت‌ها دانست و خاطرنشان کرد: اما متأسفانه برخی جریان‌ها در کشور با دروغ پراکنی و تبلیغات منفی تلاش می‌کنند نگاه جامعه را نسبت به حوزه و فعالیت‌های اثرگذار این مرکز دینی و فرهنگی کشور تغییر دهند.
 
مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری، تخریب علیه نهاد‌ها و مؤسسات فرهنگی و حوزوی را بر خلاف مبانی انقلاب دانست و تصریح کرد: کسانی که خط تخریب علیه حوزه‌های علمیه را دنبال می‌کنند همسو با دشمنان نظام و انقلاب حرکت می‌کنند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، غوغا سالاری و کشاندن مسائل غیر ضروری به متن جامعه را سرپوش گذاشتن بر عملکرد ضعیف جریان‌های سیاسی در کشور دانست و خاطرنشان کرد: جریان‌هایی که خط تخریب علیه حوزه را دنبال می‌کنند به دنبال تضعیف این نهاد انقلابی و اثرگذار جامعه اسلامی هستند.
 
حجت الاسلام ماشین چیان با اشاره به این که عده‌ای برای سرپوش گذاشتن بر عملکرد ضعیف خود در این سال‌ها مسائل غیر ضروری را به متن جمعه می‌کشانند، تصریح کرد: ملت هوشیار و با بصیرت ایران اسلامی فریب دروغ پراکنی‌های این جریان‌ها را نخواهند خورد.
 
مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری با بیان این که کسانی که خط تخریب علیه حوزه‌های علمیه را دنبال می‌کنند و به دنبال غوغا سالاری نسبت به بودجه ناچیز حوزه‌های علمیه هستند به وعده‌های خود به مردم عمل کنند، بیان داشت: این عده ناکارآمدی خود در عرصه‌های مختلف کشور را در تخریب حوزه‌های علمیه دنبال می‌کنند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حوزه‌های علمیه بیشترین خدمت را به انقلاب و نظام اسلامی کرده اند، گفت: امروز نیز حوزه مهم‌ترین پشتیبان انقلاب در عرصه‌های مختلف است.
 
حجت الاسلام ماشین چیان، طلاب حوزه را ضعیف‌ترین قشر از نظر اقتصادی در جامعه اسلامی معرفی کرد و افزود: طلاب و روحانیان در ساده زیستی همواره الگوی جامعه بودند و سبک زندگی علما همواره بر مبنای ساده زیستی بوده است./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات