۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۶۳۱۹۱۳
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

نقش روحانیت در ترویج فرهنگ زکات غیرقابل انکار است

نقش روحانیت در ترویج فرهنگ زکات غیرقابل انکار است
امام جمعه شهرکرد با اشاره به نقش بی بدلیل روحانیت در ترویج فرهنگ زکات در جامعه، گفت: فرهنگ سازی و تبلیغ مهمترین رسالت شورای زکات است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در نشست شورای زکات این استان که با حضور اعضا به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با اشاره به اینکه تاکنون جلسات بسیاری در این زمینه در استان برگزار شده، اما دستاورد‌ها قابل توجه نبوده است، گفت: ورود عملی و جدی به بحث زکات استان از ضرورت‌ها است که باید مورد توجه جدی متولیان امر قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ سازی و تبلیغ مهمترین رسالت شورای زکات است، خاطرنشان کرد: باید چنان در زمینه زکات فرهنگ سازی در جامعه صورت گیرد که مردم با اشتیاق و علاقه قلبی زکات خود را پرداخت کنند که متأسفانه هنوز این فرهنگ سازی در جامعه صورت نگرفته است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه در بحث دریافت زکات هیچ گونه اجباری وجود ندارد و مردم باید با اعتقاد قلبی خود در این مسیر قدم بگذارند، افزود: باید در بین مردم انگیزه ایجاد کنیم که تنها راه آن تبلیغ درست در بین جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به نقش بی بدلیل روحانیت در ترویج فرهنگ زکات در جامعه ابراز کرد: به یقین روحانیون و ائمه جماعت مستقر در روستا‌ها و شهر‌ها نقش مهمی در فراگیر کردن فرهنگ پرداخت زکات در جامعه دارند که باید به آن توجه جدی شود.

وی با تأکید بر اینکه باید دوره‌های آموزشی لازم در زمینه زکات برای روحانیون و ائمه جماعت به صورت مستمر در نظر گرفته شود، تصریح کرد: اگر روحانیون دوره‌های لازم را ببینند، قطعا می‌توانند مردم را نیز متقاعد کنند و در نهایت پرداخت زکات در بین مردم به باور قلبی آن‌ها تبدیل شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه باید شورای زکات در روستا‌های استان شکل گیرد تا همه به اهمیت این امر حیاتی پی ببرند، افزود: باید معتمدین، بزرگان و روحانی روستا به معنای واقعی کلمه در زمینه پرداخت زکات توجیه و وارد میدان عمل شوند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه باید برکات و خاصیت زکات در زندگی و جامعه و فلسفه زکات برای مردم به خوبی تبیین شود، اظهار کرد: آنچه برای شورای زکات موضوعیت دارد زکات واجب است و نباید به آمار‌ها بسنده کنیم؛ بنابراین افزایش مبلغ جمع آوری شده زکات کار جدی‌تر و فعال‌تر را می‌طلبد./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات