۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۶۳۲۴۴۵
حجت الاسلام مهدوی خبر داد؛

فعالیت ۱۵۲ روحانی در قالب طرح «امام روستا» در لرستان

فعالیت ۱۵۲ روحانی در قالب طرح «امام روستا» در لرستان
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان از اجرای طرح امام روستا خبر داد و گفت: در قالب این طرح ۱۵۲ روحانی در مناطق روستایی لرستان فعالیت تبلیغی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، ظهر امروز در جمع خبرنگاران از اجرای طرح «امام روستا» در سطح روستاهای استان خبر داد و گفت: فعالیت تبلیغی مبلغان در مناطق روستایی در سال های گذشته با عنوان روحانی مستقر تمام‌ وقت، پاره ‌وقت، هیأت امنایی صورت گرفته است.

وی افزود: هم اکنون براساس برنامه‌ریزی‌های سازمان تبلیغات اسلامی عنوان مشترکی تحت‌عنوان «امام روستا» برای این روحانیون در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به فعالیت ۱۵۲ روحانی در قالب طرح «امام روستا» در مناطق روستایی لرستان خاطرنشان کرد: امام روستا در منطقه محور فعالیت های فرهنگی و تبلیغی است.

وی ادامه داد: روحانی مستقر در مناطق روستایی وظیفه دارد ضمن توجه ویژه به امور فرهنگی، دینی، مذهبی و اعتقادی، در امور اجتماعی، اقتصادی و معیشتی مردم نیز دخیل باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه توجه به مسائل مختلف به این معنا نیست که روحانی فعالیت اقتصادی انجام دهد، اظهار داشت: مبلغ باید برای جوانان، نوجوانان، زنان و مردان مشوق و تسهیل گر باشد که کار اقتصادی انجام دهند و اگر در این راه مشکل اداری در کارشان پیش آمد در جهت رفع آن تلاش کند.

وی خاطرنشان کرد: امام روستا باید در پایین آوردن آسیب‌های اجتماعی روستاهای هم‌جوار نیز فعالیت کند و حلقه اتصال بین مردم و مسؤولان باشد.

حجت الاسلام مهدوی تصریح کرد: این روحانی موظف است شورای فرهنگی روستا را که متشکل است از امام روستا، هیأت‌امنای مسجد، شورا و دهیار، مدیر مجتمع آموزشی، مسؤول مرکز بهداشت و مسؤول پایگاه بسیج خواهران و برادران روستا را تشکیل داده و وضعیت فرهنگی منطقه را بررسی و نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را تقویت کند./9451/پ310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات