۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۶۳۳۰۰۷
آیت الله جوادی آملی:

وظیفه مسؤولان اداره محترمانه و کریمانه ملت است

وظیفه مسؤولان اداره محترمانه و کریمانه ملت است
حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به تأکیدات دستورات دینی مبنی بر رعایت کرامت انسان گفت: وظیفه مسؤولان اداره محترمانه و کریمانه ملت است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به وظیفه مسؤولان نسبت به مردم گفت: ذات اقدس اله فرمود مسؤولان تنها موظف نیستند که شکم مردم را پر کنند، شکم پر کردن و نان به مردم دادن کافی نیست،

وی افزود: خدا مردم را کریم خلق کرده و مسؤولان باید مردم را کریمانه اداره کنند، اداره کردن مردم با کمک، اعانه و بسته معیشتی هنر نیست و تکلیف انجام نمی شود؛ در همه دستورات دین بر مسأله کرامت تأکید شده است، وظیفه مسؤولان اداره محترمانه و کریمانه ملت است.

حضرت آیت الله جوادی آملی در درس تفسیر خود نیز با تبریک سالروز میلاد حضرت زینب کبری(س) گفت: این بزرگواران نه تنها خوف از نار و شوق بهشت ندارند بلکه شوق لقای الهی دارند و هرگز اهل اغراق و مبالغه نیستند.

وی افزود: مصیبتی نه تنها بالاتر بلکه همتای کربلا نیست و این مصیبت را زینب کبری(س) را دید اما فرمود ما رأیت الا جمیلا، یعنی حضرت جهان را از نگاه الهی می بیند که جز زیبایی نیست، این مقام بالای حضرت است که در چنان شرایطی جز زیبایی ندیدند، امیدواریم به برکت این ذوات قدسی این کشور از هر خطری محفوظ بماند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگر سخنان خود با بیان این که آفرینش جهان لغو و بی هدف نیست، اظهار داشت: اینگونه نیست که هر کسی هر کاری انجام دهد و بدون مسؤولیت از بین برود، نه خدا اهل لهو لغو است و نه عالم بازیچه حساب می شود.

وی ادامه داد: خدا می فرماید هرکس باید خود را دریابد و متوجه مسؤولیت کارهای خود در دنیا و آخرت باشد، مؤمنان و ابرار ثواب خود را می برند و کفار جزای کار خود را خواهند دید، در واقع هر کس نتیجه عمل خود را در قیامت خواهد دید.

 

محمد قمین
ارسال نظرات