۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۶۳۳۵۷۸
امام جمعه موقت تهران:

مسؤولان کشور همانند سردار سلیمانی مطیع رهبری باشند

مسؤولان کشور همانند سردار سلیمانی مطیع رهبری باشند
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با بیان اینکه سردار سلیمانی عبد و فاتح قلب ها بود، گفت: مسؤولان و مدیران کشور باید همانند سردار سلیمانی عبد باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران، امروز در اجتماع با شکوه حوزویان استان تهران در گرامیداشت شهادت سردار مقاومت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی که در مدرسه علمیه شهید مطهری برگزار شد، گفت: سردار سلیمانی فرمانده‌ای مقتدر، بسیجی متواضع، عبد صالح، یار وفادار، بازوی قدرتمند و اقتدار آفرین رهبر انقلاب و جامعه اسلامی بود.

وی افزود: سردار سلیمانی شخصیتی بود که در طول چهار دهه عمر بابرکت، پر ثمر و کوتاه نماد ارزش های والای اسلام، قرآن و مدرسه اهل بیت(ع) به شمار می رفت، انقلاب اسلامی مفتخر است که در دامن او چنین شخصیت هایی تربیت شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد سردار سلیمانی را مایه افتخار و انسجام امت اسلامی دانست و ابراز کرد: او مایه هراس، دلهره و شکست دشمنان امت اسلامی بود. اقتدار جمهوری اسلامی را می توان در چهره و عملکرد این شخصیت انقلابی و مومن شناخت، تحلیل و تبیین کرد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه سردار سلیمانی همانند شهید بهشتی یک امت بود، اظهار داشت: او امتی بود که با اندیشه روشن و پیروزی های بزرگ جامعه اسلامی را به سوی شکل گیری امت هدایت می کرد.

وی قدرت و اقتدار محور مقاومت را نتیجه زحمات سردار سلیمانی در دو دهه اخیر دانست و گفت: شهید سردار سلیمانی فرمانده ای بود که زیر چتر فرمانده کل به جبهه مقاومت قدرت بخشید.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد بیان کرد: امام راحل بزرگوار پرچمدار حرکتی بودند که جامعه مستضعفان قدرتمند شده و از تحت سلطه ظالمان مستکبر نجات یابند سردار سلیمانی نیز همین راه را پیمود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه علما در خدمت انسان هستند و در این دنیا برای سعادت دنیوی و اخروی آنان حرکت می کنند، ادامه داد: انقلاب با این تفکر پرورش یافت. جامعه اسلامی باید به یک جامعه دین باور، مقتدر، مقاوم و ایستاده در برابر زیاده خواهی دشمنان تبدیل شود، انقلاب اسلامی در این زمینه گام های بلندی برداشته و می توان گفت این دو دهه انقلاب تعلق به امت اسلام دارد.

وی با تاکید بر اینکه سردار سلیمانی قلب جهان اسلام و کشورهای عربی را فتح کرد، گفت: نقش این سردار سلحشور در شکل گیری مقاومت اسلامی حزب الله مقتدر در قلب دنیای اسلام لبنان انکار ناپذیر و استثنائی است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشاره به اینکه سردار سلیمانی بر قلب ها فرماندهی می کرد، عنوان کرد: امروز سربازان سلحشور خداوند متعال در حزب الله همیشه مقتدر در سوگ فرماندهی شجاع، مقتدر و پیروز سوگوار هستند، نقش این سردار سلحشور در اقتدار ملت سوریه بسیار قابل توجه است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: این سردار سلیمانی بود که اجازه نداد سرزمین سوریه به پادگان مزدوران آمریکایی تبدیل شود و صهیونیست ها در آن خاک جشن سقوط سوریه و میگساری بگیرند و اسرائیل دیگری در سوریه خلق کنند.

وی بصیرت و ولایتمداری سردار مقاومت را ستود و گفت: سردار سلیمانی قبل از آنکه یک فرمانده نظامی باشد سیاستمدار و استراتژیست اسلامی بود او طراح عملیایت‌هایی بود که نتیجه آن بدون استثنا بود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد ادامه داد: این سردار مقاومت بود که سوریه را از حلقوم آمریکا نجات داد و عراق را از حلقوم دشمنان بیرون کشید. او نابود کننده داعش بود. امروز تحلیل گران سیاسی جهان معتقد هستند که ترامپ با این اقدام نشان داد که در کنار داعش است و داعش دست پرورده آمریکا و استکبار جهانی است در حالی که سردار سلیمانی و انقلاب اسلامی محور امنیت در خطه جنوب غربی آسیا به شمار می روند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه اروپا امروز امنیت خودش را مرهون سردار سلیمانی ها است، گفت: این مردان الهی بودند که با نابودی داعش اجازه ندادند آنان در کشورهای جهان خون و خونریزی به پا کنند.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی مدرسه، مکتب و اندیشه انقلابی ناب بود، اظهار داشت: او محور وحدت ملت اسلام بود، دنیا خواهد دید مردم عراق امروز در تشییع پیکیر این شهید چه خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد بیان داشت: همان ویژگی ها و خصائصی که امام علی(ع) در شان فرمانده شجاع، عالم و بصیر خویش فرمودند را می توان در چهره و عملکرد سردار سلیمانی مشاهده کرد، سردار سلیمانی عبد بود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه روحانیت پرچمدار عبودیت و بندگی در جامعه است، گفت: سردار سلیمانی در طول این چهار دهه عبد بود و عبودیت در وجودش موج می زد از آنکه کسی درایت، سیاست و تواضع او را ببیند مقام بندگی و عبودیتش را می دید.

وی افزود: انقلاب اسلامی مفتخر است که بندگان و سربازان فداکار فراوانی در دامن او پرورش یافتند. امروز لبنان، یمن، حشد الشعبی عراق که فرزندان اباعبدالله الحسین(ع) و میزبانان بندگان خدا در اربعین هستند با حرکت در مسیر بندگی منادی اتحاد و انسجام در جوامع اسلامی هستند؛ عبودیت رمز اتحاد جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز نیازمند مدیرانی است که عبد باشند، گفت: در مجلس شورای اسلامی باید کسانی ورود پیدا کنند که عبد باشند، مردم مجلس شورای اسلامی را با انتخاب نمایندگان مومن و عبد نورانی کنند تا آن نمایندگان استوار، محکم و با صلابت از حقوق ملت ایران دفاع کنند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه آمریکا فرمانده فجار است، ابراز کرد: سردار سلیمانی مرد استثنایی تاریخ دفاع مقدس و دفاع از حرم بود که به دست به شهادت رسید.

وی در پایان تاکید کرد: مسؤولان و مدیرانی که دلسوز انقلاب اسلامی هستید، این وحدت و انسجام است که کشور ایران را قدرتمند می کند و این وحدت تنها با تبعیت از رهبرانقلاب امکان پذیر است از هر سخنی که کمترین زاویه ای را برای تحلیل گران بی دین فراهم می کند اجتناب کنید./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات