۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۶۳۴۰۶۰
نماینده ولی‌فقیه در گیلان:

شهادت «سپهبد سلیمانی» چهره بزک‌کرده آمریکا را فاش کرد

شهادت «سپهبد سلیمانی» چهره بزک‌کرده آمریکا را فاش کرد
نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: شهادت سردار سلیمانی فضاسازی مزدوران برای بزک کردن چهره آمریکا و نقشه‌های دشمنان را نابود کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مصلی رشت ضمن گرامیداشت حضور مردم در این مراسم اظهار داشت: باید بررسی کرد چه عاملی باعث شد سپهبد سلیمانی به این جایگاه رفیع معنوی دست پیدا کند و دل‌های مردم در دنیا را متوجه خود کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان تصریح کرد: شکوه حضور مردم از اقشار مختلف جامعه در سراسر کشور و به‌ویژه در 3 استان تهران، خراسان رضوی و سپس قم مایه اعجاب و شگفتی اهل نظر و معرفت است.

امام جمعه رشت با اشاره به آیات قرآن کریم و بیان یکی از رموز عمده نیل انسان به اوج انسانیت مدنظر باری‌تعالی خاطرنشان کرد: این رموز باعث ایجاد شهیدی شد که در طول سال‌های انقلاب در عرصه‌های مختلف حضور داشت و یک چهره بین‌المللی از خود به‌جا گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با بیان اینکه خدا در قرآن می‌فرماید ما عده‌ای از انسان‌ها را با موهبت توجه به جهان آخرت خالص کردیم افزود: منظور از "اولی‌البصار" بندگی و کار خیر است و خداوند می‌فرماید ما بندگانی داریم که به آنها قدرت دادیم کار خیر کنند و در اعتقاد و عمل از بصیرت و عمق توجه برخوردار باشند.

امام جمعه رشت ویژگی‌ انسان‌های مخلص را برشمرد و بیان کرد: تمام اندیشه چنین انسان‌هایی آخرت است و به دنیا نمی‌اندیشد و وقتی انسان به این مرحله برسد تمام اعمال خود را منطبق با خواسته‌های خدا برای جهان آخرت می‌کند و خداوند نیز به او موهبت‌هایی اعطا می‌کند.

وی با بیان اینکه وجود انسان‌های مخلص مملو از معرفت خدا شده و هرگز غوطه‌ور در مادیات و دنیا نمی‌شود و تمام زندگی‌اش در محور معرفت الهی سیر می‌کند و هیچ جایگاه و مکنتی در دنیا او را نمی‌فریبد گفت: چنین انسان‌هایی تمام دارایی خود را فدای رضای الهی می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با بیان اینکه انسان‌های مذکور از شیطان در امان هستند ابراز داشت: شیطان قسم خورده است انسان‌هایی که تمام اعمال خود را برای آخرت انجام می‌دهند و در راستای این تفکر از دنیا مصون می‌مانند از حیله‌های او در امان هستند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با اشاره به اینکه انسان‌های مخلص در رفتار و عمل و اعتقاد به خدا تعلق دارند و تا همیشه در بین مردم خوشنام می‌شوند گفت: چه کسی فکر می‌کرد سردار سپهبد سلیمانی با شهادتش دل‌های مردم دنیا را به‌سمت خود بکشاند و دلیل آن نیز اخلاص وی در ایمان به خدا بود.

وی با تأکید بر اینکه این ایام نیز به ایام‌الله تبدیل می‌شود و همه ما باید از زندگی سردار شهید سلیمانی الگو بگیریم و چگونه زیستن و مردن را بیاموزیم بیان کرد: سردار سپهبد سلیمانی در گمنامی کار کرد و وصیت کرد که بی‌نام بماند اما خدا نامدارش کرد و این وعده صریح الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با اشاره به اینکه در تاریخ چند هزار ساله ایران مردم توانستند از بحران‌ها به‌نفع خود استفاده کنند گفت: با ظهور اسلام در ایران و آمدن معارف اسلامی به جامعه ایرانیان افکار قبل از اسلام خود را پالایش کردند و به‌تعبیر شهید مطهری ایرانیان افق اندیشه خود را در معارف اسلام یافتند و مذهب شیعه را پذیرفتند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه انقلاب اسلامی تاریخ چند هزار ساله ایران را رو سفید کرد اظهار داشت: ایران توانست معادله‌گردان معادلات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دنیا شود و طبق تحلیل غربیان ایران به‌سمت امپراطوری عظیم بشری حرکت می‌کند و معتقدیم ظهور تمدن اسلامی نزدیک است.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه مسئولان و مردم خوب ایران و در رأس امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب جریانات تلخ را به فرصت تبدیل کردند به‌نحوی که هم خود بهره‌مند شد و هم به مظلومان جهان نفع رساندند بیان کرد: در خاور دور نیز مردم مدیون تفکر انقلابی مردم ایران هستند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با اشاره به تهدیدات کشور بعد از انقلاب تأکید کرد: مسئله تجزیه‌طلبی خوزستان و کردستان، فتنه لیبرال‌ها در رابطه با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، حمله به ایران و 8 سال مقاومت مردم و حادثه مک فارلین از بحران‌های زمان امام خمینی(ره) بودند که با درایت ایشان به‌خوبی مدیریت شد.

وی به بحران‌های زمان مقام معظم رهبری نیز اشاره و افزود: فتنه سال 78 و کوی دانشگاه تهران، نامه جام زهر 126 نماینده مجلس به رهبر معظم انقلاب، فتنه سال 88، توافق برجام که تهدیدی نرم علیه کشور بود، فتنه دی ماه 96، فشارهای اقتصادی در سال‌های 97 و 98 برای فلج کردن مردم و قائله 98 که همه این موارد نیز با درایت و مدیریت رهبر معظم انقلاب خنثی شد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه قائله داعش که موجب نابودی میلیون‌ها نفر شد با درایت سردار شهید سپهبد سلیمانی و مدیریت مقام معظم رهبری خنثی شد گفت: ما در کشور میلیون‌ها سردار سلیمانی داریم که موجب رعب دشمن می‌شود و کریدور مقاومت و مانور قدرت ایران و متحدانش باعث شد قدرت‌های پوشالی به عزلت بروند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با اشاره به اینکه 2 عامل باعث نابودی قداره‌کشان می‌شود خاطرنشان کرد: فکر اینکه چه زمانی ایران به این اقدام جنایتکارانه آمریکا پاسخ می‌دهد آنها را نابود می‌کند و طبق گفته سید حسن نصرالله کفش سردار سلیمانی از سر ترامپ بیشتر می‌ارزد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با بیان اینکه کشورهای دنیا قدرت اظهار نظر علیه مستشاران آمریکایی را ندارند اما در پارلمان عراق ما دستور خروج نیروهای آمریکایی را دادیم که همین مورد خود برد بزرگی برای ایران محسوب می‌شود تصریح کرد: سربازان آمریکایی از این پس در هیچ جای دنیا امنیت نخواهند داشت.

وی خطاب به سردمداران آمریکا گفت: بدانید قدرت‌های دنیا امروز با جمهوری اسلامی هستند و بالغ بر 3 میلیارد قدرت جهانی به عظمت جمهوری اسلامی پی برده‌اند و مردم فهمیدند اعتماد به آمریکا به‌معنای پوچی و ذلت است اما ایستادگی در برابر او به‌معنای عزت است و آمریکایی‌ها بدانند برخورد جمهوری اسلامی از این پس سخت است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه اگر چه سردار سپهبد سلیمانی به هدف خود رسید اما شهادت او فضاسازی مزدوران برای بزک کردن چهره آمریکا و نقشه‌های دشمنان را نابود کرد ابراز داشت: تمام ملت ایران در راه سردار شهید سپهبد سلیمانی ایستاده‌اند و همواره شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند.

 این مراسم معنوی که با حضور پرشکوه خیل عظیمی از مردم مومن و انقلابی گیلان برگزار شد با مداحی و عزاداری برای سردار پرآوازه انقلاب «سپهبد سلیمانی» خاتمه یافت./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات