۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۶۳۴۵۲۰
رییس ستاد اقامه نماز کشور:

سردار سلیمانی لحظه ای از جلب رضایت الهی غفلت نکرد

سردار سلیمانی لحظه ای از جلب رضایت الهی غفلت نکرد
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه سردار سلیمانی مجاهد جهان اسلام بود، گفت: سردار سلیمانی لحظه ای از جلب رضایت الهی غفلت نکرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور، شب گذشته در دانشگاه امام صادق(ع)، گفت: رهبر معظم انقلاب درباره شخصیت سردار سلیمانی فرمودند: ایشان متدین بود و در مسائل دینی دقت می کرد.

وی افزود: انسان دیندار و مومن هر آنچه خداوند و اولیای الهی فرمودند انجام می دهد و از دستورات الهی تخطی نمی کند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی درباره اهمیت هجرت، ابراز کرد: زمانی که جامعه به هجرت افرادی که در زمینه های مختلف متخصص هستند نیاز دارد اما آن متخصصان از هجرت اجتناب می کنند خداوند درباره این افراد می فرماید: آنان را دوست نداشته باشید، کمکشان نکنید و از آنها کمک نخواهید.

رییس ستاد اقامه نماز کشور افزود: طلاب و روحانیونی که از هجرت به مناطق نیازمند اجتناب می کنند باید در قیامت پاسخگو باشند. خداوند در قرآن کریم می فرماید: برخی انسان ها تصور می کنند راه را پیدا کرده اند در حالی که اشتباه می روند؛ این افراد در قیامت متوجه اشتباهشان می شوند و از خداوند درخواست بازگشت می کنند اما آن زمان دیگر دیر است.

وی مردم آزاری را حرام دانست و اظهار داشت: انسان هنگام عبادت و یا انجام اعمال مستحبی نباید موجب آزار دیگری شود.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با تاکید بر اینکه انسان باید مطیع امر الهی باشد، اظهار داشت: انسان ولایتمدار مطیع امر ولایت است، امام علی(ع) زمانی که به مالک اشتر فرمودند: برگرد؛ جناب مالک بدون هیچ چون و چرا اطاعت کرد، این تعبد است.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه انسان مومن تنها برای خداوند کار می کند، عنوان کرد: انسان همه اعمال و رفتارش باید برای کسب رضای الهی باشد. اینکه انسان بتواند برای رضای خدا خود را بشکند بسیار ارزشمند است.

وی افزود: سردار سلیمانی بالاترین هجرت را داشت تا بتواند از این طریق رضایت خداوند را جلب کند برای همین بود که فوز عظیم نصیبش شد و به شهادت رسید. اینکه وصیت می کند روی قبر من بنویسید سرباز اسلام قدر و منزلت این شهید بزرگوار را می رساند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در پایان با تاکید بر اینکه انسان در هیچ شرایطی نباید دیگری را تحقیر کند، خاطرنشان کرد: تردید در مباحث دینی و خارج شدن از مسیر دین بالاترین زیان و خسران است. سردار سلیمانی برای کسب درجه و قدرت و یا تنها برای وطن کار نکرد بلکه او برای اسلام کار کرد و در این راه تردیدی به دل راه نداد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات