۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۶۳۶۱۱۳
پژوهشگر و محقق:

دشمن برای ورود خرافات و انحرافات به هیات های مذهبی تلاش می کند +فیلم

دشمن برای ورود خرافات و انحرافات به هیات های مذهبی تلاش می کند +فیلم
رضایی با بیان اینکه دشمن برای ورود خرافات و انحرافات به هیات های مذهبی تلاش می کند، گفت: هیات ها باید دانشگاه انسان سازی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، قاسم رضایی پژوهشگر و محقق، امروز در نشست تخصصی «الگوی هیات های مذهبی در ارتقای معنویت، اخلاق و سبک زندگی اسلامی» که در دارالقرآن همین سازمان برگزار شد، گفت: می توان گفت بعد از نامه امام علی(ع) به مالک اشتر ما نامه ای به زیبایی بیانیه گام دوم نداریم.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و 379 سال است که هیئات مذهبی وجود دارند، ادامه داد: زمانی که به سیره و زندگی علما و بزرگان مراجعه می کنیم می بینیم که ارتباط تنگاتنگی با هیات های مذهبی داشتند و دارند.

رضایی ابراز کرد: کسانی که در روضه و هیات بزرگ می شوند و رشد می یابند رفتار و کردارشان با دیگر افراد متفاوت است؛ هیات می تواند از افراد لات خیابان گرد طیب ها تربیت کند.

این محقق و پژوهشگر با تاکید بر اینکه هیات های مذهبی باید بتوانند آحاد جامعه را به خود جذب کنند، اظهار داشت: هیات باید نقش تربیت کننده داشته باشد تا بتواند رسالت خود را به انجام برساند.

وی با استناد به کلام رهبرانقلاب، خاطرنشان کرد: معظم له می فرمایند: خیمه دشمن را رصد کنید و برای مقابله با آن آماده باشید؛ برای مقابله با دشمن باید اتاق فکر تشکیل شود تا پیروزی حاصل آید هیات های مذهبی نیز چنین است.

رضایی بیان داشت: امروز دشمنان با برنامه و طراحی های گسترده درصدد آن هستند که تربیت خانواده ها را منحرف و زوال کودکی در ایران ایجاد کنند؛ هیات ها باید انسان ساز و مربی باشند و توطئه دشمنان را خنثی کنند.

این محقق و پژوهشگر ادامه داد: مدیریت دانش، غیرت زدایی فکری، طرح اندیشه غیر الهی، حذف اندیشه الهی و به اجرا درآوردن اندیشه غیر الهی از اقداماتی است که دشمن علیه ملت ایران در حال انجام دادن است.

وی افزود: امروز اگر مداحی رسما در هیات با زبان شعر جسارت و بی احترامی کند کسی آن هیات را ترک نمی کند این خطر جدی است؛ محتوای خرافی و منحرف از خطراتی است که هیئات را تهدید می کند./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 2

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات