۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۶۳۷۳۵۱
حجت الاسلام شکریان تأکید کرد؛

ضرورت تقویت برنامه های قرآنی در کشور

ضرورت تقویت برنامه های قرآنی در کشور
حجت الاسلام شکریان، انقلاب اسلامی را یک انقلاب بر مبنای فرهنگ دینی و قرآنی معرفی کرد و گفت: باید تلاش شود برنامه های قرآنی و دینی بیشر مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز د جلسه کمیته قرآن ستاد دهه فجر استان در ساری بر ضرورت تقویت برنامه های قرآنی در جامعه تأکید کرد و گفت: عدم فعالیت شورای توسعه فعالیت های قرآنی در استان زیبنده نیست.
 
وی با اشاره به در پیش بودن ایام الله دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، این ایام را فرصت مناسبی در جهت تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف دانست و افزود: باید از همه ظرفیت های تبلیغی در جهت تبیین این خدمات ارزشمند بهره گرفته شود.
 
حجت الاسلام شکریان با بیان این که انقلاب اسلامی تحولات عظیمی را در کشورمان رقم زده است، بیان داشت: امروز به برکت این انقلاب، شاهد رشد روز افزون فرهنگ دینی و قرآنی در بخش های مختلف کشور هستیم.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، انقلاب اسلامی را یک انقلاب بر مبنای فرهنگ دینی و قرآنی معرفی کرد و گفت: باید تلاش شود برنامه های قرآنی و دینی در کشورمان بیشتر از گذشته گسترش پیدا کند.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که قرآن کتابی روشن برای هدایت و راهنمایی بشریت است، خاطرنشان کرد: فاصله گرفتن از مفاهیم قرآنی جامعه را با بحران های فرهنگی و اجتماعی بسیاری مواجه خواهد کرد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که مازندران دارای ظرفیت بسیار عظیم در حوزه فعالیت‌های قرآنی است و ۱۵ سال متوالی است این استان رتبه اول فعالیت‌های قرآنی کشور را کسب می‌کند، ادامه داد: امیدواریم با فعال شدن شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی شاهد پررنگ‌تر شدن فعالیت‌های قرآنی در استان باشیم.
 
حجت الاسلام شکریان با بیان این که تدوین سند چشم انداز فعالیت‌های قرآنی در استان حاصل ماه‌ها مطالعه و تحقیق در این حوزه است، افزود: امیدواریم با برنامه ریزی‌های دقیق و هم اندیشی با دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی نسبت به اجرایی شدن این سند چشم انداز قرآنی گام‌های اساسی در استان برداریم.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به دوری جوامع اسلامی از فرهنگ ناب قرآنی و فرهنگ و سیره اهل بیت (ع)، خاطر نشان کرد: دارالقرآن الکریم مازندران با برگزاری کارگاه‌های مختلف سبک زندگی قرآنی و مهارت‌های زندگی قرآنی در تلاش است تا انس بیشتر جوانان و نوجوانان با این کتاب آسمانی را ایجاد کند و برگزاری این کارگاه‌ها در راستای ترویج و نشر سبک زندگی قرآنی در جامعه اسلامی است./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات