۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۶۳۸۴۰۶
استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان:

ضرر برخی عالمان برای دین از دشمن بدتر است

ضرر برخی عالمان برای دین از دشمن بدتر است
حجت الاسلام زمانی فرد گفت: حوزیان به دو بخش موفق و ناموفق تقسیم می شوند و ضرر برخی عالمان برای دین از دشمن بدتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مهدی زمانی فرد در جلسه ای که ظهر امروز در مدرسه علمیه سلیمانیه تحت عنوان عوامل موفقیت در حوزه برگزار شد، گفت: ابتدا باید هویت خودمان را تشخیص دهیم، حدیثی داریم که می گوید در قیامت وقتی موازنه برقرار می شود ارزش مرکب قلم یک عالم بیشتر از خون یک شهید است، عالم است که شهید پرور است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان خاطر نشان کرد: اگر عالم دین نباشد تا فرهنگ قرآن و حدیث را برای جامعه اسلامی توضیح ندهد شهید ترتبیت نمی شود، کسی که به جبهه می رود عقبه فکری دارد، عالم علت برای آن شهید است و علت از معلول خودش قوی تر است.

وی افزود: فرهنگ شهادت که در کشور ما تا الآن ادامه دارد بنیانگذاری به نام اما خمینی(ره) دارد که یک عالم بود، یک عالم اینگونه می تواند تاریخ ساز و جریان ساز باشد، عالمی که رسول خدا با این خصوصیات مطرح می کند هر عالمی را شامل نمی شود، خود حوزیان به دو بخش موفق و ناموفق تقسیم می شوند و ضرر برخی عالمان برای دین از دشمن بدتر است.

حجت الاسلام زمانی فرد عنوان کرد: آنقدر عوامل موفقیت در وجود این ها رعایت شده است که مایه افتخار حوزه هستند و از آن طرف نیز کم نداشته ایم عالمانی که درباری بودند و ضررهای زیادی به دین رساندند، اینطور نیست که جایگاه عالم دین برای همه عالمان باشد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: باید به عوامل موفقیت توجه شود تا اینگونه جایگاهی پیدا کنیم، برخی طلبه ها در حوزه بوده اند ولی اثر وجودی ندارند، بعضی ها که متاسفانه معکوس شده اند و با همین لباس به دین ضربه می زنند، باید ببینیم که چه شده تا عالمان به این مقامات رسیده اند.

وی ضمن بیان اینکه برای موفقیت در حوزه عواملی داریم که اگر درست رعایت شود طلبه موفق می شود، بیان کرد: اولین عامل اخلاص است طلبه باید اخلاص داشته باشد و برای خدا باشد، دومین عامل جدیت است، طلبه باید جدی و بانشاط باشد نباید زود خسته شود، طلبه ای که بخواهد معمولی کار کند معمولی است.

حجت الاسلام زمانی فرد تصریح کرد: سومین عامل موفقیت معنویت است، طلبه در کنار مطالب علمی باید مرد معنا و عمل باشد علم باید توام با تقوا باشد، به موازات رشد علمی باید رشد معنوی نیز صورت بگیرد، خاصیت علوم دین این است که انسان را با خدا آشنا می کند، مهم ترین راه برای تقویت معنویت پرداختن به نماز است، راه معنویت همین است، نماز خوبی بخوانید، علما خیلی به این ها توجه داشتند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات