۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۶۳۸۷۲۵
از سوی آیت الله مکارم شیرازی؛

مراسم گرامیداشت شهید حاج قاسم سلیمانی در قم برگزار شد

مراسم گرامیداشت شهید حاج قاسم سلیمانی در قم برگزار شد
مراسم گرامیداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس از سوی حضرت آیت الله مکارم شیرازی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم گرامیداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس امشب از سوی حضرت آیت الله مکارم شیرازی در سالن همایش های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حضرات آیات مکارم شیرازی و سبحانی و آیات عیسی قاسم، حسینی بوشهری، غروی، کعبی، فقیهی، بهشتی و فاضل لنکرانی و حجج اسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، عباسی، غفوری، ملکی، آشتیانی، رفعتی و مدنی و آقای علی اکبر ولایتی در این مراسم حضور داشتند.

آمریکایی ها بدانند که از عراق رفتنی هستند

ولایتی در این مراسم با اشاره به اینکه شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس مقاومت مردم عراق را تقویت کرد، خاطرنشان کرد: این حادثه سبب شد تا مردم عراق نسبت به حضور آمریکا  و اسرائیل حساسیت بیشتری پیدا کنند و علیه آنها بخروشند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز به برکت شهادت حاج قسم سلیمانی جریان مقاومت در همه جای منطقه تقویت شده است، ابراز داشت: امروز مردم عراق، سوریه، افغانستان و سایر کشورهای منطقه علیه آمریکایی ها اقدام می کنند که اسقاط هواپیمای آمریکایی در افغانستان یکی از نمونه های این موضوع است.

وی با تأکید بر اینکه آمریکایی ها بدانند که از عراق رفتنی هستند، عنوان کرد: امروز در سوریه بخش های مهمی از استان ادلب آزاد شده و مجاهدان سوری در حال خاتمه دادن به حضور تروریست های النصره در این منطقه هستند؛ بدون شک تروریست ها به زودی ادلب را ترک خواهند کرد.

امروز ملت عراق خواستار خروج آمریکا از کشورشان هستند

همچنین حجت الاسلام والمسلمین قبانچی امام جمعه نجف در این مراسم عنوان کرد: دشمن برای ایجاد تفرقه و نابودی قدرت مقاومت داعش را به وجود آورد تا با اعلام خلافت اسلامی شیعیان را نابود کند، اما ملت عراق با تکیه بر مکتب امام حسین(ع) این توطئه را خنثی کرد.

امام جمعه نجف با اشاره به اینکه امروز ترامپ با سفر به عربستان ریاست کنفرانس ملت های اسلامی را بر عهده می گیرد تا آبروی از دست رفته خود را بازگرداند، افزود: ما در فتنه اخیر دشمن در عراق پیروز شدیم و ملت عراق در بغداد حدود 3 میلیون نفر فریاد زدند آمریکا باید از عراق بیرون برود.

وی خاطرنشان کرد: گروه های حشدالشعبی بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به سرعت به وحدت رسیدند و در مقابل خطر بزرگی که عراق را تهدید می کرد به صورت واحد ایستادگی کردند؛ مجلس این کشور نیز به سرعت طرح خروج آمریکا از عراق را تصویب کرد و این از برکات خون شهدای بزرگوار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی پیشگام عرصه مقابله با تفکر تکفیری هستند

آیت الله اراکی نیز در پایان این مراسم با تأکید بر اینکه حضرت آیت الله مکارم شیرازی پیشگام عرصه مقابله با تفکر تکفیری هستند، بیان کرد: امروز ما در عرصه جنگ تکفیر پرچمدار قهرمان هستیم؛ اقدامات حضرت آیت الله مکارم شیرازی در مقابله با تفکر تکفیری و ایجاد یک نهضت ضد تکفیری، الازهر مصر را تحت تأثیر قرار داد تا جایی که شیخ الازهر اعلام کرد شیعه و سنی دو بال جهان اسلام بوده و وهابیت از توابع اسلامی نیست.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز در مقابله با جنگ نرم و تمام عیار دشمن به پیروزی رسیده ایم، تصریح کرد: امروز عمر وهابیت به پایان رسیده است و ما چیزی به عنوان یک وهابیت فعال، اثرگذار و وهابیتی که بخواهد در عرصه های گوناگون اظهار وجود کند، نداریم.

وی با بیان اینکه امروز پایان عمر وهابیت در جهان اسلام و آغاز عصر وحدت و همدلی در جهان اسلام را اعلام می کنم، گفت: امروز در عراق جبهه مقاومت به محوریت جمهوری اسلامی علیه استکبار جهانی ایستادگی می کند./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات