۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۶۴۲۶۳۷
آیت الله جاودان:

مردم از امام رضا برای نجات شیعیان استعانت بگیرند

مردم از امام رضا برای نجات شیعیان استعانت بگیرند
استاد حوزه علمیه گفت: مردم از امام رضا(ع) برای نجات شیعیان از بلاهای گوناگون که در جوامع انسانی و اسلامی وجود دارد، استعانت بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله علی جاودان استاد حوزه علمیه، همزمان با سالروز ولادت با سعادت امام جواد(ع) به صورت مجازی در حسینیه مرحوم شیخ حسین زاهد به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: انسان ها در عالم آخرت غصه ای خواهند داشت و این غم و غصه از جنس اندوه عالم دنیا نیست.

وی افزود: امام محمدباقر(ع) خطاب به جناب جابر فرمودند: من گرفتار حزن و اندوه هستم و قلب من غرق فکر و غصه است، اگر دین صافی شده و خالص خداوند وارد قلبی شود قلب او به غیر از خدا مشغول نمی شود.

آیت‌الله جاودان با اشاره به اینکه انسان نباید غصه دنیا را بخورد، ابراز کرد: عالم دنیا امانت الهی است و با طوفان مرگ این امانت را باید به خداوند پس داد بنابراین غصه خوردن برای آن عبس است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان گناه‌کار قلب ندارد، اظهار داشت: انسان اگر قلب داشته باشد با دستانی پر وارد عالم آخرت می شود؛ مومنان که دارای ایمانی راسخ هستند هرگز به دنیا اعتماد نمی کنند.

وی افزود: انسان با انجام گناه قلبش می‌میرد و اما اگر به انجام عمل صالح می تواند قلب خود را سالم نگاه دارد؛ قلبی حیات دارد که تنها خداوند در آن جای داشته باشد.

آیت‌الله جاودان ادامه داد: تنها قلب زنده است که می تواند خداوند را درک کند و با او سخن بگوید مومنان حقیقی قلبشان زنده است؛ درک سخن آن بزرگانی که می گویند عرش و فرش الهی تنها گوشه ای از قلب ما را پر کرده در حالی که هنوز قلب ما کوچک است؛ بسیار دشوار است.

استاد حوزه علمیه با بیان این مطلب که تولد امام جواد(ع) برای امام رضا(ع) بسیار خوشحال کننده بود، گفت: حضرت چون جانشینی برای خویش معرفی نکرده بودند همواره مورد سرزنش دشمنان قرار می گرفتند اما زمانی که امام جواد(ع) به دنیا آمدند مشکل شیعیان حل شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم از امام رضا(ع) بخواهند شیعیان را از بلاهای گوناگون که جوامع انسانی و اسلامی را فرا گرفته نجات دهند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را میتوانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات