۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۶۴۳۲۰۴
استاندار لرستان:

کنترل بیماری کرونا از طریق فرهنگ سازی محقق می شود

کنترل بیماری کرونا از طریق فرهنگ سازی محقق می شود
استاندار لرستان به شیوع بیماری کرونا و وضعیت قرمز در استان اشاره کرد و گفت: آگاهی بخشی و فرهنگ سازی راه کنترل این ویروس است.

سیدموسی خادمی، استاندار لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا وضعیت استان لرستان خطرناک است و اگر مردم همکاری نکنند شرایط قابل کنترل نخواهد بود.

وی با بیان اینکه در راستای همکاری مردم می‌توان کرونا را متوقف کرد، افزود: همکاری و همراهی دستگاه های اجرایی و مردم در زمینه پیشگیری و جلوگیری از شیوع این ویروس امری ضروری است.

مردم توصیه های پزشکی را جدی بگیرند

خادمی خاطرنشان کرد: امید است مردم توصیه ها را جدی بگیرند و با رعایت نکات بهداشتی و پرهیز از حضور در اجتماعات نقش خود را در توقف بیماری کرونا ایفا کنند.

وی ادامه داد: با استفاده از ظرفیت رسانه ها و صدا و سیما باید بین مردم فرهنگ سازی شود و با آگاه سازی مردم از نقش آنان در مهار و کنترل بیماری کرونا بتوان اقداماتی مؤثر انجام داد.

استاندار لرستان با بیان اینکه تلاش ما این است که با استفاده از ظرفیت دستگاه های اجرایی برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا به بهترین شکل عمل شود، گفت: تمام اماکنی که منجر به ازدحام جمعیت می شود در استان تعطیل است.

وی از ممنوع بودن سفر در ایام نوروز به استان لرستان خبر داد و افزود: این اقدام برای کنترل و مهار بیماری کرونا ضروری است.

خادمی در ادامه با اشاره به مشکل تأمین برخی اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم گفت: برای رفع مشکل تهیه ماسک مورد نیاز مردم با اخذ مجوز شرکت نساجی بروجرد، با تولید ماسک بخشی از نیاز مردم رفع خواهد شد.

بیمارستان 525 تختخوابی ارتش در اختیار علوم پزشکی قرار می گیرد

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه حضور در بازار و بازارچه ها با توجه به ازدحام جمعیت خطر بیشتری در زمینه انتقال و شیوع ویروس کرونا وجود دارد، گفت: با ورود اصناف در صورت توافق بازاریان و تعطیلی این مراکز می توان از فراگیر شدن ویروس کرونا جلوگیری کرد.

استاندار لرستان با اشاره به انتقال بیماران کرونایی به بیمارستان عشایر افزود: در صورت نیاز کادر درمانی و بیمارستان ۵۲۵ تختخوابی ارتش در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می گیرد.

وی با اشاره به ضدعفونی کردن سطح شهر و معابر یادآور شد: برای جلوگیری از موازی‌کاری در گندزدایی و ضدعفونی، با همکاری اداره کل امور شهری، محلات شهرهای استان بین دستگاه‌های عضو از جمله شهرداری، سپاه و بسیج، ارتش و نیروی انتظامی تقسیم بندی شده است.

برقراری ایستگاه سنجش سلامت در ورودی شهرستان ها

خادمی از برقراری ایستگاه سنجش سلامت خبر داد و اظهار داشت: این ایستگاه ها نیز در ورودی شهرستان بروجرد از سمت استان مرکزی، ورودی شهر اشترینان از سمت استان همدان، ورودی شهرستان الیگودرز از سمت استان اصفهان، ورودی شهرستان دلفان از سمت کرمانشاه، ورودی شهرستان پلدختر و خرم آباد از سمت خوزستان، ورودی شهرستان ازنا از سمت استان مرکزی و ورودی شهرستان کوهدشت از سمت استان ایلام دایر است.

وی اذعان داشت: در هر ایستگاه سنجش سلامت نیز یک نفر از دانشگاه علوم پزشکی و یک نفر نیز از طرف جمعیت هلال احمر و از پرسنل نیروی انتظامی به تعداد مورد نیاز جهت برقراری امنیت حضور دارند.

مسیرهای منتهی به آرامستان ها مسدود می شود

استاندار لرستان به رسم دیرینه مردم ایران در پنج شنبه آخر سال و رفتن به قبرستان ها افزود: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تمامی مسیرهای منتهی به آرامستان ها در پنج شنبه آخر سال مسدود خواهد شد و جلوی ترددها گرفته می شود./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات