۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۶۴۳۳۹۰

چند خبر کوتاه از خوزستان

چند خبر کوتاه از خوزستان
بازدید امام جمعه اهواز از مناطق مختلف، پیام تقدیر و تشکر و برگزاری اعتکاف مجازی و کلاس‌های درسی مجازی چند خبر کوتاه از خوزستان است.
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز بصورت سرزده در میان مردم منطقه بهارستان اهواز حضور پیدا کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان باحضور در مسجد امام زین العابدین (ع) این منطقه ضمن سخنرانی پیرامون مناسبت‌های روز، در فضایی صمیمی پای درد و دل‌های مردم نشست.

امام جمعه اهواز همچنین از سیل بند‌های روستا‌های ال‌هایی و منازل آسیب دیده از سیل و در حال احداث آن‌ها بازدید کرد.

پیام مدیر حوزه علمیه خوزستان به طلاب جهادی

حجت‌الاسلام بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی طلاب، روحانیون و اساتید مدارس علمیه، برای خدمت‌رسانی به مردم شریف خوزستان، اظهارداشت: من دست تک‌تک طلاب عزیزم، دوستان روحانی و اساتید معظم را می‌بوسم که امروز در صحنه خدمات‌رسانی به ملت بزرگوار ایران با ایثار و از خودگذشتگی، حضور پیدا کرده و تلاش دارند تا مقداری از آلام مردم را کم کنند.

این خدمتی که شما طلاب و روحانیون عزیز انجام می‌دهید، خدمتی است که نزد خداوند بسیار پسندیده بوده و امیدوارم پروردگار عالم به لطف و احسانش و به اضعاف مضاعف، خیر و برکت را برای همه شما عنایت فرماید.

خیلی خیلی سپاسگزارم از این زحماتی که دوستان عزیزم می‌کشند و امیدوارم ملت ایران نیز قدرشناس زحماتشان باشند و در کنار روحانیت، این رزمندگان میدان‌های مختلف برای تحقق اهداف عالیه انقلاب اسلامی، همراه و یاورشان باشند.

برگزاری کلاس‌های درس به صورت مجازی در روز‌های تعطیل

حجت‌الاسلام موسوی زاده، معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان با اشاره به سازوکار تدریس در روز‌های تعطیل، گفت: اساتید موظف هستند با راه‌اندازی کانال ارتباطی در پیام‌رسان ایتا، دروس خود را به صورت فایل‌های کوتاه در کانال قرار داده و بدین شکل کلاس درس مجازی خود را برگزار کنند.

وی اظهار داشت: طلاب لازم است پس از استماع درس، تکالیفی که استاد از آن‌ها خواسته را انجام دهند تا معیاری برای حضور در کلاس درس اساتید و ثبت حضورشان در سامانه‌های نجما و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه باشد.

برگزاری مراسم اعتکاف مجازی از سوی طلاب مدرسه کوثر خرمشهر

همزمان با ایام البیض ماه رجب المرجب، مراسم اعتکاف مجازی توسط جمعی از طلاب و دانش آموختگان مدرسه علمیه کوثر خرمشهر برای ۱۴۹ نفر از بانوان خرمشهری برگزار گردید.

تنظیم برنامه‌های عبادی، سخنرانی، حلقات صالحین، پاسخ به سوالات شرعی و بیان احکام و ایده تهیه عکس از محل عبادت و پخت نذری به مناسبت شب وفات حضرت زینب سلام الله علی‌ها بخشی از برنامه‌های این اعتکاف بود.

این برنامه باعث آرامش روحی و نشاط عبادی بانوان شده و مورد استقبال قرار گرفت./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات