۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۶۴۴۰۸۱
حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری در گفت و گو با رسا:

مراقب تحرکات دشمنان و بدخواهان برای ضربه به قم و روحانیت باشیم

مراقب تحرکات دشمنان و بدخواهان برای ضربه به قم و روحانیت باشیم
نماینده خبرگان رهبری با اشاره به تلاش دشمن برای ضربه زدن به روحانیت و ایجاد قم هراسی، بر لزوم هوشیاری نسبت به تحرکات دشمنان تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، اظهار داشت: دشمن از هر فرصتی استفاده می کند تا کینه خود را نسبت به انقلاب، اسلام، دین، مذهب و خاستگاه انقلاب که قم و حوزه علمیه قم است، ابراز کند.

وی بیماری کرونا را دستاویز دیگری برای آشکار شدن عناد دشمنان با ملت ایران دانست و گفت: شیوع این بیماری فرصت و دستاویز دیگری برای دشمنان است که عناد خود را نسبت به اسلام، مذهب و باورهای دینی مردم و روحانیت به نحو دیگری بیان و آشکار کنند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ملت ایران باید آگاه باشند که دشمن هیچ گاه خیرخواه آنها نیست، تصریح کرد: دشمن، سخن صادقانه و با حسن نیت بر زبان جاری نمی کند، بلکه اگر گاهی حرف راستی بزند، آن را با انگیزه های نفاق، بهانه تراشی و ایجاد اختلاف و شکاف بین مردم و جداکردن مردم از باورهای دینی و اعتقادی که مردم به دین و روحانیت و علمای دینی دارند، بیان می کنند.

وی به تحرکات دشمنان برای ضربه به روحانیت اشاره کرد و افزود: اعلام، کشف و رسانه ای شدن بیماری کرونا از قم بهانه ای شد تا دشمنان این بیماری را دستاویزی قرار دادند تا ضربه ای به روحانیت وارد کنند؛ هر چند که این ویروس در قم کشف شد، اما قم که فرودگاه و بندر ندارد که امکان این معنا باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری با اشاره به روایاتی در خصوص اهمیت پاکیزگی در اسلام اظهار داشت: افراد آگاه می دانند که اسلام بر پایه نظافت بنا شده و دستور به پاکیزگی می دهد؛ بزرگترین و مهم ترین عبادت ما نماز است و شرط نماز، طهارت و پاکیزگی بدن و لباس است که مقدمه ای برای طهارت روح می شود.

وی با بیان این که اسلام با بهداشت و دستورات بهداشتی عجین است، گفت: اگر کسی آموزه های اسلامی را دنبال کند، متوجه خواهد شد که در اسلام چه مقدار به دستورات بهداشتی تأکید شده است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری بر رعایت اصول بهداشتی و توجه به پروردگار تأکید و تصریح کرد: در عین این که باید دستورات اطبا و مسائل بهداشتی رعایت شود اما این دستورات منافاتی با آن ندارد که انسان حالت تضرع، توجه به خدا و مناجات با پروردگار نداشته باشد.

وی افزود: بحران کنونی، شرایط خاصی است که می طلبد انسان توجه خود را به خدا بیشتر کند و تضرع بیشتری به درگاه الهی داشته باشد تا این که این بلیه برطرف شود./822/ت302/ق

مهدی فلاحی
ارسال نظرات