۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۶۴۶۷۶۷
مدیر مدرسه علمیه امام حسین تاکید کرد؛

جهش تولید، راهبردی برای قوی شدن و عبور از رکود اقتصادی

جهش تولید، راهبردی برای قوی شدن و عبور از رکود اقتصادی
حجت الاسلام دهقان گفت: نامگذاری سال ۹۹ به عنوان «جهش تولید» از اقدامات راهبردی رهبر انقلاب برای رفع مشکلات اقتصادی کشور است.

حجت الاسلام فرهاد دهقان مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، نامگذاری سال 99 را حکیمانه و سراسر امیدبخش دانست و گفت: رهبر انقلاب همیشه حکیمانه سخن می فرمایند و خاصیت حکمت آن است که ظریفانه بر تک تک کلمات سخن توجه می شود؛ بنابراین تحلیل و بررسی ابعاد مختلف شعار سال لازم و ضروری است.

وی افزود: معنای لغوی جهش، خیز برداشتن است؛ جهش در تولید، عزم راسخ و همتی والا می خواهد برای همین در تحقق شعار سال علاوه بر تلاش شبانه روزی باید با تنبلی و سستی مبارزه کرد.

حجت الاسلام دهقان نامگذاری سال 99 به عنوان «جهش تولید» را از اقدامات راهبردی رهبر انقلاب برای رفع مشکلات اقتصادی کشور خواند و ابراز کرد: شعار رهبر انقلاب برای پیشرفت همه اصناف، صنایع، حوزه‌ها و دانشگاه‌ها و غیره سرمشق بوده و برای تحقق آن همه باید پای کار بیایند.

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) با تاکید بر اینکه شعار سال 99 بهترین راهبرد برای قوی شدن است، گفت: معظم‌له فرمودند: به همه مردم ایران اعم از مسؤول و غیرمسؤول می گویم باید قوی شوید.

وی افزود: کلام رهبرانقلاب برای قوی شدن در نماز جمعه اخیرشان و شعار امسال مکمل یکدیگر هستند زیرا آن ملتی قوی است که در عرصه تولید کالا، فرهنگ، علم، آداب اجتماعی و غیره قدرتمند و توانمند باشد.

حجت الاسلام دهقان ادامه داد: برای مثال، حوزه و دانشگاه زمانی می تواند در عرصه تولید علم قوی شود که بتواند پژوهشگر و محقق تربیت کند نه اینکه تنها به آموزش متون درسی اهتمام داشته باشد.

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) با بیان اینکه حیات یک ملت بستگی به تولیدات آنان دارد، عنوان کرد: دولت، حوزه، دانشگاه و ملتی که تولید قوی نداشته باشند دارای حیات نبوده و انتظار پیشرفت از آن جامعه بیهوده است؛ امروز همه عصبانیت دشمنان از سعودی‌ها گرفته تا آمریکا و صهیونیسم جنایتکار به خاطر آن است که جمهوری اسلامی ایران سکانداری دارد که آن را از مرده بودن نجات داده و به سمت قوی شدن پیش می برد.

وی با تاکید بر اینکه اتحاد و همبستگی مردم و مسؤولان در راستای تحقق شعار سال لازم و ضروری است، اظهار داشت: دولت باید وضعیت کنونی کشور را ارزیابی کرده و با اتکا به ظرفیت‌های داخلی شعار سال را محقق سازد.

حجت الاسلام دهقان در ادامه خاطرنشان کرد: برای مثال، در عرصه فرهنگی دولت و مردم باید خودشان را در تولید محتواهای فرهنگی در فضای مجازی و غیر مجازی مکان یابی کنند تا به وضعیت و موقعیت خود آگاه شوند؛ یا در عرصه علمی مسؤولان ذی ربط باید تولید متخصصِ متعهد خود را در دانشگاه‌ها مکان یابی کنند تا بدانند در کدام یک از تخصص یا تعهد تولیدشان ضعیف است و یا مردم در سبک زندگی خود را مکان یابی کند تا روش‌ غلط و الگوهای غربی را از زندگی خود دور سازند؛ همه این مثال ها از مصادیق جهش تولید به شمار می رود./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
مدرسه علمیه امام حسین
در کدام شهر است؟
در خبر باید ذکر شود
0
5
نیما
Iran, Islamic Republic of
۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
مدرسه علمیه امام حسین(ع) در تهران واقع شده است؟
1
4
ناشناس
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
اگر سواد دارید آن بالا نوشته استان تهران
زینب
Iran, Islamic Republic of
۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
سلام بالای خبر که نوشته استان تهران این که پرسیدن نداره
1
0
متین
Iran, Islamic Republic of
۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۹
احسنت
0
0