۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۶۴۷۶۴۹
حجت الاسلام عباسی مطرح کرد؛

لزوم مقابله هوشمندانه با نقشه های گسترده و هنرمندانه دشمن در فضای مجازی

لزوم مقابله هوشمندانه با نقشه های گسترده و هنرمندانه دشمن در فضای مجازی
حجت الاسلام عباسی گفت: با تعطیلی مساجد و نماز جماعت اساتید و همچنین ائمه جماعات می بایست با رابطه چهره به چهره و برقراری الفت با مردم ارتباط خود را با جامعه حفظ کنند.

حجت الاسلام امین عباسی استاد حوزه علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به اهمیت فضای مجازی و لزوم استفاده از این فرصت برای گسترش معارف قرآن و اهل بیت وی اظهار داشت: فضای مجازی دارای کارکردهای بسیار زیاد و فراوانی است به ویژه در شرایط فعلی این کارکردها بیشتر مشاهده می شود.

وی ادامه داد: در حوزه علمیه استان همچنین سازمان تبلیغات اسلامی باید برنامه‌های جدی خود را در این زمینه و در این ایام ارائه دهند و از این ظرفیت به نحو مطلوب و شایسته استفاده کنند.

حجت الاسلام عباسی خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان که مردم با مسائل مذهبی و دینی ارتباط بیشتری خواهند داشت فرصتی مناسب برای استفاده از فضای مجازی برای تبلیغ و تبیین و ترویج مسائل دینی و اعتقادی برای مردم است.

وی با اشاره به بخش سخت افزاری و بسترهای سخت افزاری در زمینه فضای مجازی خاطرنشان کرد: امروز دشمن می تواند با استفاده از فضای مجازی افکار و حتی اعتقادات بخش قابل توجهی از جامعه را منحرف کند که در این زمینه با استفاده از ترویج شبهات و استفاده خلاقانه مسائل هنری موفق بوده است و می بایست با مدیریت صحیح و دقیق ابتدا کار پدافندی و سپس در مرحله بعد در حوزه های آفندی فعالیت خود را آغاز کنیم.

وی اهمیت تبلیغ چهره به چهره بین مردم و روحانیت را امر بسیار مهمی توصیف کرد و گفت: با تعطیلی مساجد و نماز جماعت اساتید و همچنین ائمه جماعات می بایست با رابطه چهره به چهره و برقراری انس و الفت با مردم ارتباط خود را با جامعه حفظ کنند.

وی در پایان گفت: دشمن در زمینه فضای مجازی برنامه ریزی گسترده ای انجام داده است و طرح های زیادی برای ضربه زدن به جامعه آماده کرده است و لازم است طلاب و حوزه های علمیه هوشمندانه در این زمینه ورود کنند./979/ت310/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات