۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۶۴۷۷۸۳

بخشش اجاره ۲ ماهه مستأجران از سوی نیکوکار اهوازی

بخشش اجاره ۲ ماهه مستأجران از سوی نیکوکار اهوازی
نیکوکار اهوازی با بخشش اجاره دو ماه مستأجران مجتمع‌های الهایی، کمک به هم نوعان را یک واجب دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، در روز‌هایی که کرونا ویروس، وضعیت معیشتی و اقتصادی خانواده‌های ایرانی را بدتر از گذشته کرده، هستند انسان‌هایی که معنای بیت معروف «چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضو‌ها را نماند قرار» را به منصه ظهور برسانند، هستند انسان‌هایی که دست هم نوعان را می‌گیرند به امید آنکه خدای عزوجل در صحرای روز محشر، یاری کننده باشد.

حاج عباس الهایی جزء آن بزرگوارانی است که به یاری همشهریان پرداخته و اجاره دو ماه (فروردین و اردیبهشت) اجاره نشینان مجتمع‌های ال‌هایی در اهواز را بخشید تا در روز‌های کرونایی، حداقل مرهمی بر زخم‌های مستأجرانی بگذارد که هزارویک دل مشغولی دارند، وی پس از اصرار‌های بسیار حاضر به مصاحبه می‌شود؛ حاج عباس معتقد است که بازگو کردن چنین مطالبی، مصداق ریا بوده و از اجر معنوی می‌کاهد، اما وقتی که گفتیم هدف تشویق دیگر افراد متمکن در دستگیری از ضعیفان است حاضر به مصاحبه شد.

حاج عباس در آغاز گفت و گو با بیان اینکه در کویت حضور دارد، عنوان داشت: با مستأجران تماس گرفته و بیان داشتم تا زمانی که خانه نشین هستید اجاره فروردین و اردیبهشت ماه را نمی‌خواهم و به شما بخشیدم، اگر کمک دیگری خواستید نیز در خدمت هستم.

حاج عباس با اشاره به اینکه کمک به هم نوعان یک واجب است، تصریح کرد: مستأجران به پاس تقدیر و تشکر، بحث بخشش اجاره دو ماه را در فضای مجازی منتشر کرده و برای بنده ارسال کردند، از چنین اقدامی خبر نداشتم و به محض اطلاع گفتم که چنین اطلاع رسانی نیاز نیست.

وی ادامه داد: یکی از مستأجران گفت که با اطلاع رسانی چنین مطلبی می‌خواهیم به افراد برخوردار بگوییم در چنین روز‌هایی هوای خانواده‌های بیکار و ناتوان در پرداخت اجاره را داشته باشند، ما هم چنین مطلبی را پذیرفته و مخالفتی اعلام نکردیم.

این نیکوکار اهوازی با بیان اینکه در انسان برخورداری که به مردم و کشورش خدمت نکند، خیر و منفعتی نیست، اظهار داشت: باید دست در دست به یاری یکدیگر بپردازیم، در جنگ هشت ساله تیر‌های شلیک شده رژیم بعث، سینه رزمنده ایرانی را می‌درید و برایش مهم نبود که آن رزمنده از چه قوم و نژادی است.

حاج عباس ال‌هایی با تأکید بر اینکه کرونا ویروس نیز همه اقوام ایرانی را هدف قرار داده است، اضافه کرد: ملت و کشور خود را دوست دارم و دعا می‌کنم که کرونا در اسرع وقت از ایران محبوب رخت ببندد.

وی با ذکر یاد و خاطره امام راحل، شهدای جنگ تحمیلی، مدافعان حرم، سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس و طول عمر برای رهبرانقلاب گفت: به همراه تنی چند از دوستان در ۵ سال اخیر حدود ۴۳ مسجد و حسینیه را در شهر‌های مختلف خوزستان (هویزه، سوسنگرد، اهواز، جاده الهایی، شوشتر) ساختیم، همچنین یک حسینیه در فرهنگ شهر اهواز بنام الحوراء زینب و مسجد ثامن الحجج در بهارستان در حال ساخت است.

این نیکوکار اهوازی بیان داشت: ۱۵ روز پیش یک فایل صوتی را ضبط و برای فرماندار و بخشدار اهواز فرستاده و عنوان داشتم که اگر در مسیر اهواز به اندیمشک، نیاز به ساخت بیمارستان صحرایی می‌باشد، یک سوله (۲۲*۸۰) و یک مجتمع دو طبقه (۹۰۰ متری) برای چنین امری اختصاص می‌یابد.

حاج عباس افزود: پیش از آن با سید شریف حسینی و جواد الباجی و فرماندار و بخشدار اهواز صحبت کردم که اگر می‌خواهید بیمارستان و دانشگاهی در مسیر اهواز به اندیمشک (مسیر الهایی) احداث کنید ۳، ۴ تا ۵ هزار متر زمین (در جاده اصلی) را به عنوان هدیه در اختیارتان قرار می‌دهم، به وزارت بهداشت و آموزش و پرورش نیز همین مطلب را می‌گویم، منتهی نباید پس از تحویل زمین و گذر دو یا سه سال تازه کار‌هایی کنند.

وی در پایان گفت: امیدوارم که مسؤولان از نگاه‌های قومیتی پرهیز کنند، قومیت گرایی باید از ایران اسلامی دور شود، همگان زیر پرچم جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم و ایرانی‌های ساکن خارج از کشور، خود را سفیر ایران بدانند و به گونه‌ای رفتار کنند که جهانیان به تحسین ایرانی‌ها بپردازند./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات