۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۶۴۸۰۶۴
سرپرست مدرسه علمیه بنت الرسول الشتر:

تبیین معارف اسلامی در جامعه لازمه حفظ و ارتقای سلامت روحی است

تبیین معارف اسلامی در جامعه لازمه حفظ و ارتقای سلامت روحی است
سرپرست مدرسه علمیه خواهران الشتر با اشاره به آسیب های روحی و روانی به علت شیوع ویروس کرونا که مردم را تهدید می کند، گفت: تبیین معارف اسلامی لازمه ارتقای سلامت روحی است.

آرزو فلاحی نیا، سرپرست مدرسه علمیه بنت الرسول الشتر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: با توجه به اهمیت برنامه های فرهنگی تبلیغی در جهت خدمت به اهل بیت(ع) و تبیین معارف اسلامی در سطح جامعه، سلامت روح  و نقش تربیتی ادعیه و زیارت و توسل به اهل بیت(ع)، در این ایام برنامه های اعتقادی، اخلاقی از طرف طلاب برگزار می شود.

فعالیت طلاب در فضای مجازی برای مقابله با ویروس کرونا

وی افزود: طلاب مدرسه علمیه خواهران الشتر با راه اندازی کانال ها و گروه ها در فضای مجازی، تهیه و چاپ بروشور به بیان احکام پرداخته و بسته های فرهنگی را در اختیار مردم قرار می دهند.

فلاحی نیا با اشاره به شرایط بحرانی که به علت شیوع ویروس کرونا در جامعه به وجود آمده است، خاطرنشان کرد: فعالیت های فرهنگی و تبلیغی طلاب و بهره مندی از فضای مجازی فرصتی برای روحیه بخشی و امیدآفرینی در جامعه و مقابله با آسیب های روحی و روانی است.

وی به انجام بخشی از فعالیت های فرهنگی و تبلیغی طلاب مدرسه علمیه بنت الرسول الشتر در مقابله و مبارزه با ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: قرائت دعای توسل و زیارت عاشورا جهت سلامتی مسلمانان و نابودی ویروس منحوس کرونا، حضور طلاب و کادر مدرسه در قرارگاه حاج قاسم سلیمانی و به مناسبت تبریک اعیاد شعبانیه، قربانی یک رأس گوسفند و تقسیم بین مردم از جمله این اقدامات فرهنگی است.

سرپرست حوزه علمیه بنت الرسول الشتر به فعالیت جهادی طلاب در زمینه تولید ماسک برای کمک به مردم اشاره کرد و ادامه داد: تولید و توزیع ماسک توسط کادر و طلاب، حضور و کمک طلاب در کارگاه تهیه ماسک در شهرستان الشتر از اقدامات جهادی طلاب است.

پزشکان و پرستاران مدافعان عرصه سلامت هستند

وی در ادامه با بیان اینکه در راستای قدردانی از زحمات شبانه روزی کادر درمان، پزشکان و پرستان طلاب و کادر حوزه به همراه حضور امام جمعه شهرستان، با پزشکان و پرستاران دیدار داشتند، خاطرنشان کرد: در این دیدار طلاب با اهدای گل از زحمات مدافعان سلامت قدردانی کردند.

فلاحی نیا افزود: پرستاران و پزشکانی که در این روزهای سخت با مجاهدت و تلاش شبانه روزی و با تحمل سختی ها و دوری از خانواده به هموطنان خود خدمت رسانی می کنند، مجاهدان و مدافعان عرصه سلامت هستند.

وی اظهار داشت: تهیه بسته های معیشتی به مناسبت اعیاد شعبانیه و توزیع بین طلاب و خانواده های بی بضاعت، تهیه بسته فرهنگی با موضوعات «مهدویت، احادیث مهدوی، احادیث ختم صلوات به نیت سلامتی امام زمان(عج)، برگزاری مسابقات مهدوی ویژه طلاب به صورت مجازی، معرفی کتاب های مهدوی در کانال ها و فضای مجازی جهت بالا بردن فرهنگ مهدویت، پاسخگویی به سؤالات شرعی مرتبط با روزه داری در ماه های رجب و شعبان و با توجه به شیوع ویروس کرونا» از دیگر فعالیت های فرهنگی و تبلیغی مؤثر طلاب مدرسه علمیه خواهران الشتر است.

ارئه مشاوره به خانواده های بیماران کرونایی از طرف طلاب

سرپرست مدرسه علمیه بنت الرسول الشتر یادآور شد: طلاب با انجام مشاوره های تلفنی با خانواده های بیماران در کنار تهیه بروشور با موضوعات راه های پیشگیری از بیماری کرونا و مباحث مذهبی جهت سکینه و آرامش مردم با توسل به اهل بیت(ع) در زمینه امید بخشی و تقویت روحیه مردم در حال فعالیت هستند.

وی اذعان داشت: به همت طلاب و کادر مدرسه همزمان با نیمه شعبان در راستای لبیک به فرمان حضرت آقا اهدا 42 بسته میوه و پنج بسته مواد غذایی به خانواده های نیازمند اهدا شده است.

فلاحی نیا از خرید مواد ضدعفونی با همکاری موکب ثارالله شهرستان الشتر توسط طلاب خبر داد و گفت: برگزاری مسابقه مجازی با محوریت نقاشی، عکس، فیلم کوتاه، و کارهای خلاق و ابتکارانه در زمینه «ما کرونا را شکست می دهیم» و اهدای جوایز نقدی به برگزیدگان از دیگر فعالیت های فرهنگی طلاب مدرسه علمیه بنت الرسول الشتر است./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات