۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۶۴۸۱۴۶
کرونا از تهدید تا فرصت؛

مدرنیته پاسخگوی نیازهای بشری نیست

مدرنیته پاسخگوی نیازهای بشری نیست
مدیر حوزه علمیه فارس با اشاره به اینکه کشورهای صنعتی بیشتر از کشور های دیگر از ویروس کرونا آسیب دیده اند، گفت: شیوع کرونا نشان داد که مدرنیته پاسخگوی نیاز بشر نیست.

حجت الاسلام محمد استوار میمندی مدیر حوزه علمیه فارس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه انسان ها در تنگناها و مشکلات به دنبال یک منجی هستند، گفت: فطرت الهی این زمینه را به وجود آورده است که انسان در سختی متوجه یک قدرت فرامادی  شود.

حجت الاسلام استوار میمندی با اشاره به اضطرار مردم دنیا در مواجهه با ویروس کرونا، عنوان کرد: امروز حتی کسانی که تفکرات الحادی دارند، نیز متوجه شدند که ثروت و قدرت مادی نمی تواند آن ها را از شر بلایا حفظ کند.

مدیر حوزه علمیه فارس توجه مردم به خداوند متعال و معنویت را یکی از فرصت‌های ایجاد شده در پی شیوع ویروس کرونا دانست و افزود: از منظر ادیان توحیدی مثل اسلام، مسیحیت و یهودیت تنها وجودی که می تواند انسان را از مشکلات نجات دهد، خداوند متعال است.

وی با بیان اینکه کرونا بستر آرمان گرایی و معنویت خواهی هر چه بیشتر را در جهان مهیا کرده است، اظهار داشت: خوف مردم در مواجهه با ویروس کرونا باعث نزدیکی آن ها به خداوند متعال نزدیک شده و حوزه های علمیه باید بستر های لازم برای بسط معنویت را در جامعه ایجاد کنند.

حجت الاسلام استوار میمندی با اشاره به روی آوردن مردم اروپا به تضرع در درگاه خداوند متعال برای نجات از ویروس کرونا، ابراز کرد: این روحیه معنویت خواهی باید هدایت شود تا فلسفه توحیدی و جهان بینی اسلام در سطح بین المللی تبیین گردد.

مدیر حوزه علمیه فارس با بیان اینکه ضرورت وجود منجی در همه ادیان آسمانی یک امر مشترک است، تصریح کرد: ناکارامدی مدرنیته و علم روز در مبارزه با کرونا سبب احساس همگانی مردم دنیا نسبت به نیاز به منجی شده است.

وی با اشاره به اینکه کشورهای توسعه یافته و صنعتی بیشتر از کشورهای دیگر از ویروس کرونا آسیب دیده اند، گفت: شیوع ویروس کرونا نشان می دهد که علم امروز پاسخگوی نیاز بشریت نیست و باید بشر به دنبال معرفت شناسی جدید باشد تا بتواند او را از چالش‌های دنیا سربلند بیرون آورد./1350/ت302/ب1

ارسال نظرات