۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۶۴۸۳۰۴
استاد حوزه علمیه خواهران خراسان شمالی:

قرنطینه‌های خانگی بهترین فرصت برای تحکیم بنیان خانواده‌ها است

قرنطینه‌های خانگی بهترین فرصت برای تحکیم بنیان خانواده‌ها است
استاد حوزه علمیه خواهران خراسان شمالی گفت: در شرایط قرنطینه خانواده‌ها زمان بیشتری را در منزل به سر می‌برند که این فرصت بهترین زمان برای تحکیم بنیان خانواده‌ها است.

زهره وضیع، استاد حوزه علمیه خواهران خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، اظهار داشت: در شرایط حاکم بر جامعه و تأکید بر ماندن بیشتر در منزل برای شکست ویروس کرونا، برخی از خانواده‌ها بر اساس شرایط شغلی، زمان بیشتری را در منزل به سر می‌برند که این فرصت بهترین زمان برای تحکیم بنیان خانواده‌ها است.

وی ادامه داد: غرب درمانده، این روزها سخنان بی‌ارزش خود را در شبکه‌های غربی مطرح می‌کند تا مدتی مخاطبانش را سرگرم کند، شاید به این روش بتواند بی‌تدبیری و ضعف خود را در مهار بیماری طاعون قرن بپوشاند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه کشورهای غربی بر اساس آمارهای منتشر شده ید طولایی در موضوع همسر آزاری و کودک‌آزاری دارند، افزود: این در حالی است که این بار این مقوله اجتماعی نفرت‌انگیز را به کشوری نسبت می‌دهند که فرهنگ ناب اسلام در تاروپودشان نهفته است.

وضیع خاطرنشان کرد: در حال حاضر در سراسر کشور ایران حرکت‌های مؤمنانه و همدلی از تأمین لوازم بهداشتی، دوخت ماسک و لوازم موردنیاز معاش خانواده‌های محروم، جهش تولید در مایحتاج بیمارستانی و انواع پویش‌ها که در جریان است، به‌نوعی کمک و همراهی به کادر درمانی است.

وی به نقش بی‌بدیل و غیرقابل‌انکار مادر در خانواده‌های ایرانی اشاره کرد و گفت: در شرایط حال حاضر و خود قرنطینگی که خانواده‌ها برای امنیتشان در برابر ویروس کرونا ایجاد کرده‌اند، از کنار هم بودن‌ها بهره بیشتری می‌برند.

وضیع اضافه کرد: مادر با برنامه‌ریزی جهت شاد نگاه داشتن خانواده، وقت زیادی را به آشپزی، طراحی، هنرهای دستی، قصه خواندن برای بچه‌ها و کمک به فعالیت‌های آموزش مجازی، افزایش رابطه خانواده از طریق فضای مجازی با اولیای مدرسه می‌گذراند، از طرفی جدیت خانواده، فرزندان، اولیای مدرسه و مجموعه‌های جهادی نوید تحقق شعار سال را می‌دهد.

این استاد حوزه علمیه یادآور شد: این در حالی است که بیماری کرونا باعث شده است که توجهات درونی خانواده‌ها به مسائل مهمی از قبیل قدرشناسی، استفاده مفید از عمر بیشتر شود و این را تلنگری عمومی به شمار آورده‌اند که عمر سرمایه و تمام‌شدنی است و باید در زمان زندگی بهترین بهره‌ها را از آن داشت.

وی اظهار داشت: ملت ایران بیدار است و در صحنه‌های زیادی نشان دادند که با در کنار هم بودن توانستند بر مشکلات پیروز شوند که ان شاء الله این ویروس را نیز شکست خواهند داد.

این استاد حوزه علمیه خواهران خراسان شمالی در انتها گفت: اما جامعه باید از آسیب‌های اجتماعی احتمالی که قشر آسیب‌پذیر جامعه گاهی رخ نشان می‌دهد غافل نباشند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
کرونا آمد و خانه‌نشین مان کرد. آرام آرام مجبور شدیم بیشتر به خانه‌ هایمان توجه کنیم. ایده هایی برای بهتر شدن خانه به سراغ مان آمد که قبلا بی توجه بودیم.
0
0