۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۶۴۸۴۰۵

تولید ماسک از سوی گروه‌های جهادی در ۸ کتابخانه استان خوزستان

تولید ماسک از سوی گروه‌های جهادی در ۸ کتابخانه استان خوزستان
کوهی رستمی گفت: ۸ کتابخانه سطح استان در اختیار گروه‌های جهادی برای تولید ماسک و توزیع اقلام بهداشتی قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، منصور کوهی رستمی، مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان، پیش از ظهر امروز، در جلسه شورای تأمین اجتماعی خوزستان، با اشاره به اینکه در اوائل شیوع کرونا بار روانی زیادی بر مردم تحمیل شد، اظهار داشت: ارتباطات رسانه‌ای سبب مدیریت بسیار خوب بحران کرونا و اطلاع رسانی اصولی شد، از زمان شیوع کرونا، کتابخانه‌های عمومی استان تعطیل و با بهداشت مرکز غرب اهواز هماهنگی‌های لازم صورت گرفت.

مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان با بیان اینکه نهاد متناسب با بحران ها، گام‌های پشگیری، آمادگی، مقابله، بازسازی و بازتوانی را با نگاه به مسائل فرهنگی و اجتماعی برمی دارد، خاطرنشان کرد: در سطح پیشگیری، کمیته استانی تشکیل شد و مطابق با مصوبه‌های ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا، کتابخانه‌های عمومی تعطیل و دریافت محتوای آموزشی از بهداشت مرکز غرب اهواز صورت گرفت.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه در سطح کتابخانه‌ها و بستر‌های فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در اختیار کتابخانه ها، اطلاعات چگونگی مقابله با کرونا نشر داده شد، عنوان داشت: برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی در فضای مجازی تمهیداتی اندیشده شد، برخی همکاران با ستاد استانی مبارزه با کرونا همکاری کردند و ۸ کتابخانه سطح استان در اختیار گروه‌های جهادی برای تولید ماسک و توزیع اقلام بهداشتی قرار گرفت.

کوهی رستمی ادامه داد: ۵۰۰ نیروی کتابخانه‌های استان در فضای مجازی ساماندهی شده و برنامه‌های کتاب محوری را در فضای تهیه کردیم، بیش از دویست صفحه اینستاگرام و خبری در چنین فضایی فعال شدند.

وی جشنواره کتابخوانی رضوی را بزرگترین رویداد نهاد برشمرد و گفت: بخش الکترونیک در قالب‌های مختلف (نقاشی کودکان، پویش کتابخوان مجازی، فعالیت‌های گروهی، داستان نویسی) آغاز بکار کرده، کلیپ‌های بسیاری برای معرفی جشنواره در سطح استان تولید و توزیع شده است.

مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان با اشاره به راه اندازی پویش هر کتابدار یک کتابخوان افزود: در این پویش از کتاب‌هایی که از سوی کارکنان نهاد خوانده می‌شود بلافاصله کلیپ سه دقیقه‌ای تهیه و در شبکه‌های اجتماعی توزیع می‌گردد، ضمن اینکه فایل pdf هر کدام از کتاب‌ها برای دسترسی عموم در شبکه‌های اجتماعی بارگذاری می‌شد.

این مقام مسؤول با اشاره به راه اندازی پویش «کرونا را شکست می‌دهیم» برای کودکان بیان داشت: این پویش برای کودکان ۴ تا ۱۲ سال است و بیش از دو هزار کودک خوزستانی تا روز گذشته عکس‌ها و تصاویر را در این باره برای دبیرخانه ارسال کردند.

کوهی رستمی پویش هر خانه یک کتابخانه، برگزاری نشست‌های کتابخوان ۴ نفره کتابداران از طریق واتساپ، جلسه‌های روزانه معرفی کتاب در اینستاگرام، تولید نقاشی‌های متحرک، برگزاری جلسات خانوادگی کتابخوانی، تولید داستان صوتی، توزیع کتاب و بسته‌های بهداشتی از سوی کتابداران در روستاها، قصه گویی، برگزاری نمایش‌های طنز خانگی، انتشارات فیلم‌های ساخت کاردستی، شاهنامه خوانی، معرفی کتاب از سوی نخبگان و مسؤولان استانی را دیگر فعالیت‌های نهاد در فضای مجازی از زمان شیوع کرونا برشمرد./۹۴۵۶/پ203/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات