۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۶۴۹۶۱۴
استاد حوزه علمیه:

جهادگران سلامت با خدمت به بیماران کرونایی در حال عبادت پروردگار هستند

جهادگران سلامت با خدمت به بیماران کرونایی در حال عبادت پروردگار هستند
آیت الله جاودان با بیان اینکه خدمت کردن به مردم عبادت است، گفت: جهادگران سلامت با خدمت به بیماران کرونایی در حال عبادت خداوند متعال هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله علی جاودان استاد حوزه علمیه، شب گذشته به صورت مجازی در جلسه هفتگی حسینیه مرحوم شیخ مرتضی زاهد(ره) گفت: دنیا مزرعه آخرت است و انسان آمده تا در این عالم کاسبی کند.

وی افزود: همه افعالی که انسان انجام می دهد از خوابیدن و خوردن گرفته تا نشستن و برخاستن همه و همه برای کاسبی او بوده و آدمی می تواند با انجام آنها سود ببرد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه انسان در این کاسبی یا ضرر می کند یا سود می برد، ابراز کرد: انسان با توجه به قصد و نیتی که در انجام افعال دارد می تواند سود بردن و یا ضرر کردن خود را در این عالم رقم بزند؛ کسانی که مشغول انجام اعمال بیهوده و یا معصیت دار هستند در این عالم ضرر می کنند.

آیت الله جاودان با استناد به آیات قرآن کریم، اظهار داشت: انسان اگر شاکر باشد خودش سود می برد و اگر کفران کند خود متضرر خواهد شد خداوند متعال به هیچ یک از اعمال انسان نیازی ندارد و هر انسانی عمل خیر و شایسته ای را در دنیا انجام دهد به نفع خودش خواهد بود.

وی با تقدیر از زحمات جهادی کادر درمانی سلامت در مقابله با کرونا ویروس، گفت: خدمت به مردم عبادت است و در شرایط کنونی که کادر درمانی سلامت در حال خدمت رسانی به بیماران کرونایی هستند بالاترین و برترین سود را کسب می کنند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه گناه سراسر ضرر است، گفت: انسان زمانی که مرتکب گناه می شود زیان آن به خودش می رسد، تنها کسانی می توانند در تجارت دنیا سود ببرند که اعمالشان براساس دستورات دین باشد.

آیت الله جاودان با بیان اینکه انسان با اقامه نماز اول وقت می تواند بالاترین سود را کسب کند، ابراز کرد: انسان با تاخیر انداختن نماز در واقع به خود ضرر زده است. انسان اگر گرفتار فقر شد در همان حال باید از مال خود به مردم ببخشد تا خداوند به او وسعت روزی دهد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات