۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۶۵۱۶۳۵
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی:

صدقه دادن سبب برکت در رزق و روزی می شود

صدقه دادن سبب برکت در رزق و روزی می شود
حجت الاسلام محسنی با بیان اینکه صدقه دادن سبب برکت در رزق و روزی می شود، گفت: بسیاری از مشکلات را با صدقه می توان رفع کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عادل محسنی مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، شب گذشته در منبر مجازی با موضوع سنن الهی در معارف اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: یکی از سنت‌های الهی و قوانین آفرینش ما انسان‌ها مسأله ای به نام رزق است، اینکه چطور می‌شود رزق و روزی را به دست آورد و کسب کرد.

وی افزود: عوامل گوناگونی درآیات و روایات راجع به بحث رزق بیان‌شده که بسیار موردتوجه است.

حجت الاسلام محسنی یکی از مهم‌ترین عوامل و اسباب جلب رزق مادی و معنوی را توجه به پرداخت صدقه دانست و اظهار داشت: امیر حکمت و بلاغت امام علی(ع) می‌فرمایند: رزق و روزی را با صدقه بر خودتان نازل کنید.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ادامه داد: همچنین حضرت با استناد به کلام گوهربار پیامبر اکرم(ص) فرمودند: صدقه بدهید زیرا به قطع و یقین موجب افزایش مال می‌شود.

وی افزود: انسان اگر به دنبال روزی فراوان است باید اهل دستگیری از دیگران باشد در این صورت خداوند رزق و روزی گسترده و بابرکتی را بر او نازل خواهد کرد.

حجت الاسلام محسنی گفت: نکته بسیار جالبی که در بعضی از روایات ذکر شده این است که بعضی از گرفتاری‌های مالی مانند قرض‌هایی که به دیگران داریم، با صدقه دادن این مسأله را حل و دین انسان ادا می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) با استناد به حدیثی از امام صادق(ع)، عنوان کرد: حضرت فرمودند: صدقه سبب می‌شود دین و قرض شما ادا شود و برکت و فزونی در زندگی شما تجلی یابد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: انسان زمانی که مالی را درراه رضای الهی انفاق می‌کند آن مال بابرکت می‌شود، مقصود از برکت فزونی رزق و روزی است.

حجت‌ الاسلام محسنی ادامه داد: گاهی ممکن است درآمد انسان کم باشد اما چنان باعث رفع مشکلات و گرفتاری‌ها می‌شود که یک مال زیاد نتواند این کار را انجام دهد و این نشانه بابرکت بودن مال است بنابراین انسان می‌تواند با صدقه دادن مال خود را بابرکت کند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات