۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۶
کد خبر: ۶۵۱۹۱۴
مدیر مدرسه علمیه امام حسین:

عمل به قرآن کریم باید از خانواده آغاز شود

عمل به قرآن کریم باید از خانواده آغاز شود
حجت الاسلام دهقان با تاکید بر اینکه حق قرآن با عمل به دستورات آن ادا می شود، گفت: عمل به قرآن کریم باید از خانواده آغاز شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام فرهاد دهقان مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع)، پنجشنبه‌شب در جلسه شرح دعای 42 صحیفه سجادیه که به‌صورت مجازی بر گذار شد، گفت: در فرازی از این دعا از خداوند درخواست می‌شود ما را جزء کسانی که حق قرآن را رعایت کردند، قرار دهد.

وی با تأکید بر اینکه حق قرآن کریم با عمل به دستورات و فرامین آن ادا می‌شود، ادامه داد: اینکه قرآن کریم تنها بر سر سفره عقد و یا تحویل سال قرار بگیرد و یا بدون عمل به دستورات این کتاب آسمانی تنها آیات آن تلاوت شود حق قرآن کریم ادا نمی‌شود.

حجت الاسلام دهقان با استناد به روایات، ابراز کرد: در قیامت چند چیز از انسان شکایت می‌کند که یکی از آن شاکیان قرآن کریم است یقیناً دلیل شکایت عمل نکردن به فرامین قرآنی و تضییع حق آیات الهی است.

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) با اشاره به فراز دیگری از دعای 42 صحیفه سجادیه، عنوان کرد: در فراز دیگر از خداوند متعال درخواست می‌شود واجعلنا ممن یعترف بانه من عندک  حتی لا یُعارِضَنا الشکُ فی تصدیقه؛ درواقع عاقبت‌به‌خیری انسان‌ها درگرو همین صفت است صفت یقین انسان را جزء معترفین به نزول و حقانیت قرآن قرار می‌دهد تا بدون هیچ شک و تردیدی تصدیق شود.

وی صفت یقین را از اوصاف مهم بیان کرد و گفت: هر مسلمانی اگر آن را کسب نکند در معرض و خطر عاقبت به شری قرار می‌گیرد، در روایات بسیاری خطرات نابودی یقین یادآوری می‌شود که یکی از آن موارد لقمه شبهه‌ناک است.

حجت الاسلام دهقان ادامه داد: امام علی(ع) می‌فرمایند: از لقمه شبهه‌ناک بپرهیزید چون موجب ازدیاد شبهات می‌شود و درصورتی‌که شبهه رفع نشود عقل و ذهن انسان را فاسد می‌کند.

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) با تأکید بر اینکه عمل به قرآن کریم باید از خانواده آغاز شود، خاطرنشان کرد: برای داشتن جامعه قرآنی لازم است خانواده‌ها با قرآن کریم انس داشته باشند و به دستورات آن عمل کنند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات