۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۶۵۲۳۴۵
نماینده ولی فقیه در خوزستان:

با توبه و استغفار حقیقی به پیشواز شب‌های قدر برویم

با توبه و استغفار حقیقی به پیشواز شب‌های قدر برویم
امام جمعه اهواز با بیان اینکه امام زمان (عج) میزبان مردم در شب‌های قدر است، گفت: همگان برای شب قدر آماده شوند و با توبه و استغفار واقعی به استقبال این شب ها بروند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، امام جمعه اهواز، صبح امروز در ویژه برنامه سحرخیزان، با اشاره به اینکه جنگ بدر نخستین جنگ ساماندهی شده کفار علیه اسلام بود، اظهار داشت: علی رغم نیروی بسیار کفار، اما اراده خداوند به گونه‌ای بود که پیروزی مسلمانان به دست توانمند امیرمؤمنان محقق شود.

امام جمعه اهواز با اشاره بر ضرورت مطالعه تاریخ عنوان داشت: مولای متقیان، حضرت خدیجه (س)، ابوطالب، حمزه سیدالشهدا و مادر امیرمؤمنان، نقش بسیار بزرگی در تاریخ اسلام ثبت کردند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه روزه داری در صورت یقین به ضرررسانی از سوی خداوند، حرام اعلام شده است، خاطرنشان کرد: در روز‌های باقی مانده از رمضان، برای استفاده از نعمت‌ها و فرصت‌ها به ویژه سحر‌ها آن هم لیالی قدر که میزبان امام زمان (عج) است، تلاش کنیم؛ در شب‌های قدر پرونده اعمال مان تحویل امام عصر می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با اشاره به اینکه پرونده اعمال روزانه بر ائمه اطهار عرضه می‌شود، گفت: دوشنبه‌ها و پنج شنبه‌ها پرونده اعمال بر حضرت، ولی عصر (عج) عرضه می‌شود، همگان برای شب قدر آماده شوند و با توبه و استغفار واقعی به استقبال شوند.

وی با بیان روایت‌های معصومین در زمینه تأثیرگذاری روزه بر قلب انسانی بیان داشت: فهم روایت‌های معصوم بسیار حائز اهمیت است؛ در این باره باید به سند روایت توجه شود تا قطعی و غیرقطعی صدو روایت از معصوم مشخص گردد./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات