۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۶۵۲۳۴۸
حجت الاسلام والمسلمین حاجتی مطرح کرد؛

زکریا بن آدم قمی و دستیابی به مقام «منا اهل البیت»

زکریا بن آدم قمی و دستیابی به مقام «منا اهل البیت»
استاد حوزه علمیه اهواز گفت: زکریا بن آدم قمی در نتیجه مبارزه با طواغیت زمان و مقاومت و ایستادگی در خط اهل بیت (ع) به مقام «منا اهل البیت» دست پیدا کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، استاد عالی حوزه علمیه اهواز، صبح امروز در سلسله مباحث یار با اشاره به اینکه هدف از عبادات، بندگی و انسان شناسی است، خاطرنشان کرد: همراهی با محمد و آلش، قله سعادت است، همفکران و همراهان محمد و آلش همچون سلمان فارسی، عیسی بن عبدالله قمی، ابوعبیدالله حذاء و زکریا بن آدم قمی جزئی از آل محمد شدند.

استاد عالی حوزه علمیه اهواز با بیان اینکه پیکر زکریا بن آدم قمی در قبرستان شیخان قم مدفون است، ادامه داد: این بزرگوار از طریق بندگی، اخلاص، جهاد، مبارزه با طواغیت زمان و مقاومت و ایستادگی در خط اهل بیت (ع) به مقام «منا اهل البیت» دست پیدا کرد، از روایان سرشناس و از اصحاب امام ششم است.

نویسنده کتاب عصر امام خمینی (ره) با بیان اینکه ابن شهرآشوب، زکریای قمی را از اصحاب امام صادق (ع) معرفی می‌کند، اضافه کرد: زکریا بن آدم قمی از چهره‌های سرشناس فقه و حدیث و نقل حدیثی می‌باشد که در منابع شیعی ۴۰ حدیث در رابطه با مسائل فقهی از وی نقل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با بیان اینکه صحابه امامان صادق، کاظم و رضا علیهم السلام را علامه شوشتری به زکریای قمی نسبت می‌دهد، خاطرنشان کرد: زکریای قمی در دوران ۲۰ ساله امام هشتم کنار حضرت رضا (ع) حضور داشت و در برابر فتنه‌های واقفیه، موفقه و غلات دچار تزلزل نشد حال آنکه عده‌ای از یاران نزدیک علی بن موسی الرضا (ع) در امامت شان تردید و حتی منکر شدند.

وی بیان داشت: شیخ طوسی در کتاب الغیبه ذکر می‌کند که زکریا بن آدم نسبت به اهل بیت (ع) تولی ورزید، ثابت قدم ماند و وکیل امام رضا (ع) در قم شد، امام هشتم، وی را امین در دین و دنیا معرفی می‌کند.

استاد عالی حوزه علمیه اهواز گفت: امام رضا (ع) اجازه نداد که زکریا بن آدم از قم خارج شود و در این باره بیان داشت که به برکت وجود زکریای قمی، بلا از اهل قم دفع می‌شود همانطور که بلا از اهل بغداد به واسطه وجود پدرم دفع می‌گردد./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات