۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۶۵۲۶۹۹
شرح دعای روز بیستم ماه مبارک رمضان؛

امیرمومنان، باب الله و کانون رحمت خاصه الهی

امیرمومنان، باب الله و کانون رحمت خاصه الهی
آیت الله تحریری با بیان اینکه امام علی(ع) قرآن ناطق و حقیقت صراط مستقیم هستند، گفت: امیرمومنان باب الله و کانون رحمت خاصه الهی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدباقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، امروز در جلسه شرح دعای روز بیستم ماه مبارک رمضان با قرائت اللَّهُمَّ افْتَحْ لِی فِیهِ أَبْوَابَ الْجِنَانِ وَ أَغْلِقْ عَنِّی فِیهِ أَبْوَابَ النِّیرَانِ وَ وَفِّقْنِی فِیهِ لِتِلاوَهِ الْقُرْآنِ یَا مُنْزِلَ السَّکِینَهِ فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ، گفت: خدایا در این ماه درهاى بهشت هایت را به رویم باز کن، و درهاى آتش دوزخ را به رویم بربند، و به تلاوت قرآن موفقم بدار، اى فرو فرستنده آرامش در دل مؤمنان.

وی بیان داشت: روز بیستم ماه مبارک رمضان است و در ایام ضربت خوردن فرق مبارک امیرمومنان علی(ع) و در آستانه شب شهادت ایشان هستیم همچنین در آستانه یکی از شب های قدر قرار داریم؛ همه باید قدر این شب‌ها را بدانیم.

آیت‌الله تحریری بابیان اینکه در شب قدر درهای سعادت و رحمت الهی به روی بندگان باز می‌شود، ابراز کرد: ماه مبارک رمضان بخصوص این ایام و لیالی قدر این‌گونه است برای همین در دعای امروز می‌خوانیم بارالها درهای بهشت را به روی ما بازکن.

تولیت مدرسه علمیه مروی در ادامه بابیان اینکه خداوند متعال این درها را گشوده و راه‌ها را نشان داده تا انسان سعادتمند شود، اظهار داشت: مهم‌ترین و باعظمت‌ترین این راه‌ها امیرمؤمنان علی(ع) و ائمه اطهار(ع) هستند که همواره در نماز می‌خوانیم خدایا ما را به راه راست هدایت کن؛ امیرمومنان علی(ع) فرمودند من صراط مستقیم هستم.

وی ادامه داد: انسان به هر میزان ارتباط ولایی با امیرمومنان علی(ع) یعنی ولی مطلق الهی برقرار کند، دستورات این شخصیت را بپذیرد و تبعیت کند به همان مقدار درهای بهشت را به روی خود بازکرده است و در مقابل درهای جهنم و شقاوت را به روی خود می‌بندد.

آیت‌الله تحریری با اشاره به اینکه در دعای روز بیستم از خداوند می‌خواهیم درهای جهنم را به روی ما ببندد، گفت: خداوند متعال هیچ‌گاه شقاوت انسان را نخواسته و او را همواره در مسیر سعادت قرار داده و آفریده است تا بتواند به رحمت‌های خاصه نائل شود.

تولیت مدرسه علمیه مروی بابیان اینکه خداوند متعال زمینه‌های رحمت و سعادت را در وجود انسان قرار داده است، عنوان کرد: در عالم چنین وجودی را با ابعاد گسترده و متناسب با درک و توان‌های مختلف به انسان عنایت کرده و آن مسیر حقیقی که ارتباط خاص با خودش باشد را از طریق ولی الهی و امام زمان(عج) به ما نشان داده است تا آدمی بتواند با ارتباط برقرار کردن با این بزرگان از آتش دوزخ دور شود.

وی با اشاره به اینکه ابلیس همواره می‌خواهد انسان را از مسیر الهی دور و منحرف کند، اظهار داشت: امیرمومنان علی(ع) و اهل‌بیت(ع) باب الله هستند اگر ما ارتباط ولایی با ولی مطلق الهی داشته باشیم حتماً درهای سعادت و بهشت به روی ما بازخواهد شد که یکی از آن راه‌ها قرآن کریم است.

آیت‌الله تحریری با تأکید بر اینکه قرآن کریم انسان را به قرآن‌های ناطق راهنمایی می‌کند، گفت: انسان همواره نیازمند آرامش است آرامش او با یاد خداوند متعال و دوری از ضلالت، انحراف و غضب الهی تأمین می‌شود و رسیدن به این آرامش ممکن نیست مگر با تمسک به قرآن و عترت.

تولیت مدرسه علمیه مروی با تأکید بر اینکه حقیقت قرآن کریم امیرمومنان(ع) و خاندان عصمت و طهارت هستند، عنوان کرد: اگر انسان‌ها به قرآن و حقیقت آن یعنی عترت متمسک شوند هنگام مرگ ندا می‌رسد یَآ أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ...؛ در ماه مبارک رمضان باید آرامش حقیقی را از خداوند درخواست کنیم./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Romania
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰
جانم فدای امیر مومنان علی علیه السلام
0
0