۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۶۵۲۷۴۰
آیت الله سعیدی:

همدلی ملت ایران برای مقابله با ویروس کرونا در هیچ جای دنیا نظیر ندارد

همدلی ملت ایران برای مقابله با ویروس کرونا در هیچ جای دنیا نظیر ندارد
امام جمعه قم گفت: در ایام کرونا با همه سختی هایی که به وجود آمد کارهای خیر و خدمات زیادی از سوی مردم صورت گرفت و هیچ جای دنیا این مقدار همکاری و همدلی مردم دیده نشد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی در مراسم تجلیل از مدافعان سلامت و پرچمداران مواسات که در مصلی قدس برگزار شد،اظهار داشت: برائت از دشمنان از مسائل اصلی دین محسوب می‌شود.

وی افزود: این شب هایی که آنها را پاس می‌ داریم که محور آنها امیرالمؤمنین(ع) و امام زمان(عج) هستند، دو ذکر در مفاتیح به عنوان اذکار مشترک در این سه شب بیان شده که 100 مرتبه استغفار و 100 مرتبه لعن بر قاتلان امیرالمؤمنین(ع) از جمله آن است.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) بیان کرد: همدلی و انسجامی که بین مردم و خدمت گزاران شان وجود دارد یکی از برکاتی است که باید قدر بدانیم یعنی دستاورد بزرگ این ایام با محوریت ولی فقیه حضرت آیت الله خامنه ای و رهنمودهای حضرت امام(ره) و خون پاک شهیدان، باقی ماندن این مکتب علوی و فاطمی است.

امام جمعه قم ادامه داد: انعکاس این خبرها از سوی فضای مجازی، خبرگزاری ها و رسانه ها و مطبوعات خیلی ارزش دارد و امیدواریم با همین همت با اعتقاد و باوری که دارید زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) باشید.

نماینده ولی فقیه در قم با اشاره به اهمیت خدمت رسانی به مستمندان جامعه بیان کرد: اقدامی که امروز از طرف آستان قدس رضوی در قم انجام می‌ شود جلوه ای از همین ابراز محبت ها و ولایت مداری ها است، این کار پربرکتی که از سوی آستان قدس رضوی مشاهده می‌ کنید جلوه ای از ابراز محبت و ولایت است.

استاد حوزه علمیه گفت: در دستورات دینی خودمان از دو عنصر تولی و تبری یاد می‌ کنیم و مردم را به ولایت مداری و عشق و علاقه به اهل بیت(ع) و هم اظهار برائت و بیزاری از دشمنان آنها توصیه می‌ کنیم.

آیت الله سعیدی افزود: این دو تکلیف الهی اولا ریشه در قلوب ما دارد یعنی بزرگان و متولیان امور دینی احکام شرع به ما آموخته اند که جایگاه اولی تولی و تبری، در قلب است.

وی گفت: انسان باید در دل خود نسبت به اولیاء خدا از جمله امام عصر(عج) اعتقاد و باور را داشته هرکار دیگری که از ولایت مداران سر می‌ زند بر اساس این ریشه است و بر اساس این نهاد عزیز و عظیم در قلب و جان ما است و بعد هم از ما خواسته اند که این را بگوییم و خود را علوی و فاطمی معرفی کنیم و خود را در این سنگر بنمایانیم.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه در مرحله سوم از ما خواسته شده که عملا ولایت مداری خود را نشان بدهیم، بیان کرد: در مرحله قلب و جان ما از خدا خواسته ایم که «اللهم زد فی قلوبنا محبة امیرالمؤمنین(ع) و ائمه المعصومین» اگر باور و اعتقاد به این ذوات مقدسه در دل داشته باشیم ظرفیت های ما افزون می‌ شود و بعد هم با اظهار محبت و سپس با عمل خود ولایت مداری را نشان می دهیم.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با ویروس کرونا در قم گفت: افتخار می‌ کنیم در ایام کرونا با همه سختی هایی که به وجود آمد کارهای خیر و خدمات زیادی از سوی مردم صورت گرفت و هیچ جای دنیا این مقدار همکاری و همدلی مردم دیده نشد.

نماینده ولی فقیه در قم بیان کرد: در اعتقاد و باور و هم در اظهار محبت و هم در عمل خدمت گذار اهل بیت(ع) هستیم، ما برکات آنها را به جامعه با افتخار می‌ بریم و از این که خدمت گذار مردم هستیم.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: جریان های انحرافی ضربات زیادی به پیکره اسلام وارد کردند، آنها جریانی بودند که در آن زمان شکل گرفتند و تنها یک نمونه کار آنها به شهادت رساندنن امیرالمؤمنین(ع) بود، بنابراین هر موقع حق تابناک تر باشد، ضربات و مبارزات دشمنان هم پیچیده تر است.

محمد قمین
ارسال نظرات