۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۶۵۲۷۴۵
امام جمعه موقت کاشان:

هرکدام از اسماء الهی در دعای جوشن کبیر دریای توحید است

هرکدام از اسماء الهی در دعای جوشن کبیر دریای توحید است
حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: اسماء حسنای الهی که دردعای جوشن کبیر آمده است دریای توحید و کلام توحید است و هریک کلمه آن یک درس توحیدی است اما متاسفانه به آن توجه نمی‌کنیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار پنجشنبه شب در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه رمضان که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد به راه‌های رسیدن به سعادت اشاره کرد و گفت: آشنایی به مسؤولیت خود در برابر اهل بیت (ع) نقشه راه و راه رسیدن به سعادت است.

وی نعمت ولایت را بزرگترین نعمت خداوند دانست و افزود: خداوند برای راهنمایی بندگان خود بهترین انسان‌ها که اهل بیت (ع) هستند را فرستاده است و اهل بیت (ع) گوهر‌های تابناکی در اختیار ما هستند.

حجت الاسلام اسلامی تبار با بیان اینکه ما در مقابل اهل بیت (ع) یک وظیفه قلبی، معرفتی و اعتقادی و یک وظیفه عملی داریم، اظهار داشت: شناخت از معرفت فضائل و مقامات اهل بیت (ع) جزء وظایف قلبی و معرفتی و اعتقادی انسان است.

وی همچنین با اشاره به اینکه اهل بیت (ع) منتخب خداوند هستند و مقام امامت و ولایت، مقام انتصابی از سوی خداوند است و انتخابی نیست، افزود: امامت دارای دو شرط علم و عصمت است و کسی شایسته امامت است که علم بی نهایت داشته باشد.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: امامت دارای مقام عصمت است و از گناه و خطا و فراموشی مبری است، از این رو امام نه تنها مرتکب گناه نمی‌شود، بلکه گناه در فکر او نیز خطور نمی‌کند.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه اهل بیت (ع) مظهر ارزش‌ها و فضائل الهی و مظهر اسماء حسنی الهی هستند، ابراز داشت: اسماء حسنی الهی که در دعای جوشن کبیر آمده است دریای توحید و کلام توحید است و هریک کلمه آن یک درس توحیدی است، اما متاسفانه به آن توجه نمی‌کنیم. 

وی افزود: تمام فضائل الهی در اهل بیت (ع) متجلی شده است و امام صادق (ع) می‌فرماید، مظهر اسماء حسنی الهی ما هستیم.

امام جمعه موقت کاشان به لزوم اعتقاد به مقام ولایت اشاره کرد و گفت: تمام عالم در اختیار اهل بیت (ع) و ولایت تکوینی از آنان است و هرگونه تصرفی در این عالم و دیگر عوالم از سوی اهل بیت (ع) به اذن خدا است و اهل بیت (ع) هرچه دارند از خدا دارند. 

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: انسان‌هایی سعادتمند هستند که با توسل به اهل بیت (ع) بتوانند خود را به مقام قرب الهی برسانند، چرا که بدون کمک اهل بیت (ع) و داشتن محبت خالصانه به اهل بیت (ع) رسیدن به قرب الهی غیرممکن است. 

وی افزود: خداوند زیبایی‌ها را دوست دارد و تمام زیبایی‌ها در وجود خدا است و اهل بیت (ع) نیز مظهر تمام زیبایی‌های خداوند هستند و بالاترین اساتید اخلاق در مظهر اهل بیت (ع) شاگرد کوچکی بیش نیستند.

امام جمعه موقت کاشان در ادامه دومین وظیفه ما در مقابل اهل بیت (ع) را وظیفه عملی یا همان اطاعت از اهل بیت (ع) دانست و گفت: اهل بیت (ع) در بالاترین مقامات بهشت قرار دارند./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات